Mathias - 2007-04-02 08:05:34

no nie wiem. Pojedynek mistrzów! Biorę pod uwagę moje znajomości z kampanią Nowy początek w Cień Śmierci. Tam wygrałem z Necro, ale nie za pierwszym razem. Nekropolis to bardzo silne miasto, Bastion również. Stawiam na Bastion!

Asiņains - 2008-08-31 15:16:06

stawiam na Bastion. Dobre smoki, najlepsi strzelcy, oślepiające jednorożce

kaczormenix - 2008-09-06 20:39:40

a ja wrecz przeciwnie wole nekro za to że szybko mozna nabić potężna armie dzięki nekromancji a do tego lisze i ciemni rycerze sa extra lubię też wampirki za regeneracje

Asiņains - 2008-09-06 20:48:38

a mi chodzi o tygodniówke :p a tobie o ogólnie :)

Zen-Aku - 2008-09-06 21:19:49

Proste - na każdej mapce, poza S, Bastion dostanie takie wciry, że się nie pozbiera. Mówcie sobie co chcecie, ale legiony szkieletów są niemalże nie do zatrzymania, a smoki, jednorożce, czy cokolwiek biorą zazwyczaj na jeden cios. Na S może być różnie, wszystko zależy od liczby szkieletów w armii Nekro.

kaczormenix - 2008-09-07 08:59:05

koragg ma racje nekro jest tanie i szybko można pozbierać armie

Zen-Aku - 2008-09-07 11:21:34

Cena jest dość mało istotna, najważniejsza jest nekromancja - nie na darmo Nekro jest najlepszym miastem w grze, a to właśnie dzięki nekromancji.

Magyar - 2008-10-14 22:00:58

Racja, gdyby nie zdolnosc nekromancji, Nekropolis nie bylo by dobrym miastem, ale dzieki nekromancji jest poteznym miastem z kturym trzeba sie liczyc.

Zen-Aku - 2008-10-14 22:24:46

Bez nekromancji Nekro byłoby dobre - jednostki takie jak wampiry, czy czarni rycerze namieszać potrafią, lisze ranią żywych dookoła, a smoki postarzają. Szkielety same w sobie też słabe nie są, jedynymi słabymi jednostkami są zatem zombie i zjawa - co zdecydowanie mówi, że Nekro bez nekromancji jest dobrym miastem, choć już nie najlepszym.

Macielug - 2008-10-15 13:01:37

Chyba remis.
Ale tak mówiąc Nekro jest lepsze, a Bastion nie najgorszy, czyli remis. :/
Te 2 miasta w ogóle są dobre. :0

Zen-Aku - 2008-10-15 16:52:16

Jak mówiłem gdzieś wyżej - bez nekromancji, lub na mapce S może być różnie, bo armie jakościowo są generalnie na podobnym poziomie, a z nekromancją już wiadomo...

Magyar - 2008-10-15 17:11:48

No wiadomo, jak ma sie z 10 tysiecy szkieletow to co ich moze zatrzymac?

Macielug - 2008-10-15 17:38:19

10 tysięcy błękitnych smoków :P, lub chociaż 1 tysiąc.(tylko z kąt wziąć tyle błękitnych, są za drogie)

Zen-Aku - 2008-10-15 18:44:01

Niczego nie uzbierasz w takiej ilości w tym samym czasie, co legiony szkieletów będą łaziły po mapie z bohaterem :) Szkieletom z nekromancją nic się nie oprze - jednostki 7 poziomu są za mało liczne, żeby zabić sensowną ilość szkieletów, bo setka szkieletów straty to praktycznie nic ;) Taka jest prawda - Nekropolis z używaniem nekromancji (ja osobiście wywalam z armii nowopowstałe szkielety z nekromancji, abym nie miał zbyt dużej przewagi, bo gra jest wtedy nudna) jest najlepszym miastem w grze, a szkielet z nekromancją - najlepszą jednostką w grze (no i gorgona na niego nie działa :P)

Macielug - 2008-10-15 18:50:01

Masz racje i gorgona na niego nie działa :P. I nic tak szybko nie uzbierasz jak LEGIONY szkieletów.
Czyli Nekro powali Bastion na 100 %.

Zen-Aku - 2008-10-15 18:54:14

Z nekromancją tak, ale bez może być różnie (bez nekromancji -  rozumiem jako wyrzucanie szkieletów z nekromancji z armii po każdej bitwie :))

Macielug - 2008-10-15 21:37:52

Może i wolna, ale szkielety mówią same za siebie.(i nie wiem czy ty po prostu nie lubisz Nekropolisu czy co?)

Zen-Aku - 2008-10-15 22:12:56

ale zanim nekro dojdzie do bastionu to bastion uzbiera 1000 centaurów, nekropolia to najwolniejsze miasto

To szkieletów będzie 10000, i co? Nie znasz siły Nekro, czy go nie lubisz? A nawet jeśli go nie lubisz, nic nie daje Ci prawa do nazywania do słabym, bo jest to kłamstwo... Bzdurą jest też to, że Bastion uzbiera tyle centaurów, a tym bardziej, że się za nie wypłaci. Szkielety z nekromancji są za darmo, a jest ich tyle, że rozwalają złote smoki na raz, o ile w ogóle te smoki zdążysz zrobić...

Macielug - 2008-10-16 11:59:54

Już kiedyś mówiłem, że najpierw trzeba mieć "Implozje", a trudno ją zdobyś z gildii magów.(chyba,że w Fortecy)
A w ogóle smok sam przyjdzie do szkieleta, bo uciekanie nic nie daję, a "Implozje" w Nekropolisie też można mieć.

Magyar - 2008-10-16 17:02:10

Ja bardzo lubie Bastion, no ale racja bo ty uzbierasz tysiac centaurow, a w tym czasie nekro bedzie miesz juz 10 tysiecy i to za darmo. Nekro jednak pokona Bastion, i jak jest dobry gracz to Nekropolia rozwali wszystko, kazde miasto.

Zen-Aku - 2008-10-16 19:37:45

ale zanim szkielety dojdą do smoka to łatwo można ich implozją rozwolić

Na to masz odpowiedź od Macie_luga:

najpierw trzeba mieć "Implozje"

---------------------------------

A skoro j@kubek chce się bawić w to, kto zna lepsze czary, to mogę sobie mieć na szkielecie antymagię... Szkielety zabijają za pierwszym razem, a mieszanie w to implozji jest ciosem poniżej pasa, bo czary są kwestią losową i nie powinny być mieszane do jednostek. Powoływanie się na czary świadczy tylko o braku argumentów na poparcie swojej wypowiedzi, więc z góry oznacza to, że mam rację, bo mnie nie kończą się argumenty i nie muszę się powoływać na głupie implozje (złoty smok też oberwać może, nawiasem mówiąc)

Zen-Aku - 2008-10-16 20:04:35

Jeśli obaj bohaterowie mają magie na mistrzu, to rozproszenie nie zdejmie antymagii.

Olórin - 2009-09-15 20:18:20

Odświeżamy

centaur vs szkielet-centaur lepszy,szybszy,bardziej przydatny.(szkielet przegrywa bo necro się nie uznaje)
Krasnolud vs zombie-oba kloce,ale zombie większy,po za tym krasnal na odp.na magie
elf vs zjawa-zjawa do dno swojego poziomu
pegaz vs wampir-wampir deklasuje pegaza
ent vs lisz- jak dla mnie remis(duże hp i kożenie enta vs strzelanie chmurą lisza)
jednorożec vs upiorny rycerz-jednorożec jest dobry,ale rycerz to najlepsza jednostka na poziomie
smok złoty vs smok martwy-martwy to dno swojego poziomu(ma tylko postarzenie)

To tak ogólnie dla odświeżenia.

Po za tym bastion ma lepsze budowle specjalne.Jak dla mnie jest lepszy od necro.

Tak po za tematem:
Jak szybko można za pomocą nekromancji nazbierać legion szkieletów,jaki poziom,jaka mapka?Ja nigdy nie dostrzegłem aż tak wielkiej roli nekromancji(mam wrażenie że jest gloryfikowana).

Rozbójnik - 2009-09-15 22:55:31

Lepsze budynki specjalne w nekro, nawet jak nie uznajecie kompletnie nekromancji, to chyba szkieletornie już tak, a ta bywa bardzo przydatna w pomnażaniu liczby szkieletów. A co do ostatniego pytania poprzednika, to mapka i poziom dowolny, byle potworków nie było zbyt mało, to nie nekromancja jest gloryfikowana tylko ty zapewne tracisz szkielety w walkach przez co nie potrafisz uzbierać ich w dużej ilości.
Porównania zamków się nie podejmę, oba chyba dość tanie, generalnie chyba wolałbym bastion, choć nekrosem za mało gram by się wypowiedzieć w miarę na poziomie.

Olórin - 2009-09-16 15:35:54

Zbierałem je w dość sporej ilości,a straty w pomniejszych bitwach nie przekraczały 10 szkieletów.Mało gram necro(nie podoba mi się klimat) i nie umiem zbyt dobrze nim grać więc pewnie masz racje. ;)

matej64 - 2009-09-18 14:20:40

Olórin napisał:

Odświeżamy

centaur vs szkielet-centaur lepszy,szybszy,bardziej przydatny.(szkielet przegrywa bo necro się nie uznaje)
Krasnolud vs zombie-oba kloce,ale zombie większy,po za tym krasnal na odp.na magie
elf vs zjawa-zjawa do dno swojego poziomu
pegaz vs wampir-wampir deklasuje pegaza
ent vs lisz- jak dla mnie remis(duże hp i korzenie enta vs strzelanie chmurą lisza)
jednorożec vs upiorny rycerz-jednorożec jest dobry,ale rycerz to najlepsza jednostka na poziomie
smok złoty vs smok martwy-martwy to dno swojego poziomu(ma tylko postarzenie)

Uważam podobnie lecz z mała różnicą

Olórin napisał:

ent vs lisz- jak dla mnie remis(duże hp i korzenie enta vs strzelanie chmurą lisza)

Jak dla mnie tu wygrywa Lisz.

Ale ogólnie wygra Bastion

Talscire - 2009-10-20 18:46:15

Nekropolia - Gildia Magów do 5. poziomu i najczęstsze pojawianie się czarów Ognia(???), jest dużym plusem.Szkielet w setkach i tysiącach jest nie do zatrzymania.Zombie to słaby stary kloc, jedynie obronę ma dobrą.Zjawa pośrednia, szybka i nieźle atakuje, ale słaba wytrzymałość.Alp jest najlepszy ze swojego poziomu, zaraz po Krzyżowcach.Lisz strzela i ma przyzwoite dmg.Mroczny Rycerz, najlepszy ze swojego poziomu.A Smok Cienia to najgorsza jednostka 7. poziomu.

Bastion - Magia do 5. poziomu i najczęstsze pojawianie się magii Ziemi, to duży plus.Centaur rządzi na poziomie.Krasnolud tak samo, jak Zombie.Elf jest b. dobry i strzela.Pegaz jest pośredni, jest szybki i lata, ale ma małą obronę.Enty b. dobre na długą bitwę.Jednorożce oślepiają i mają Aurę Antymagiczną.A Smoki za dużo kosztują, ale są dużo lepsze od badziewnych Smoków Cienia.

Daję remis, bo miasto jest porównywalne.

Zen-Aku - 2009-10-20 19:57:02

najczęstsze pojawianie się czarów Ognia

Od kiedy ziemia = ogień? W Nekro dominuje zdecydowanie ziemia...

Zjawa pośrednia, szybka i nieźle atakuje, ale słaba wytrzymałość.

Od kiedy zjawa jest "pośrednia", skoro ma beznadziejne staty i skille? Jedyne, co upiór potrafi znakomicie robić, to wkurzać gracza, gdy spotka się taką grupkę podzieloną na parę slotów - długo się czeka na ruch tego badziewia, a jak mamy niską manę, to jeszcze czeka nas podróż do miasta/studzienki po bitwie.

Alp jest najlepszy ze swojego poziomu, zaraz po Krzyżowcach

Zaraz przed krzyżowcem, jak już.

Pegaz jest pośredni, jest szybki i lata, ale ma małą obronę

Nazwanie pegaza "pośrednim" to spore przegięcie. Pegaz przydaje się tylko do rozpoczynania walk (przynajmniej dopóki nie spotkamy się z up ważkami/ifrytami lub większością z  7. poziomu) i blokowania strzelców. Nie powiem, robi to całkiem przyzwoicie, ale średnim na pewno nazwać go nie da rady w żaden sposób.

Enty b. dobre na długą bitwę.

Enty wybitnie bezużyteczne przez swojego speeda.

Jednorożce oślepiają

Owszem, jednak w walce z nieumarłymi nie ma to zupełnie żadnego znaczenia.

A Smoki za dużo kosztują, ale są dużo lepsze od badziewnych Smoków Cienia.

Za to upiorne smoki są tańsze (m. in. nie wymagają gildii 2. poziomu, czy 3. do upa), a z tą ich beznadziejnością radziłbym nie przesadzać, bo o ile trudno się nie zgodzić, że złotym ustępują, to w walce mogą namieszać, choćby przez takie postarzanie.

Daję remis, bo miasto jest porównywalne.

Które miasto jest porównywalne?

Viewer - 2009-10-21 14:30:38

Cent - Szkielet - nie biorąc pod uwagę nekromancji, Centaur po prostu bije na głowę szkielety ;)
Krasnal - Zombi - Hm.. obaj wolni, Zombie ma Zarazę czy co to tam jest, ale Kransal ma lepsze staty i dmg. HP to samo. Krasnal górą.
Elf - Upiór - hm.. Elfy strzelają, Upiory latają. Praktycznie te same dmg, wytrzymka nieco lepsza u Upiora, cenowo minimalnie elfy tańsze.. Elfy mają więcej ataku, za to mniej deffa. Speed ten sam. Stawiam na remis.
Pegaz - Alp -  Obaj latają, Alp wysysa życie, ALE Alp jest wolniejszy, ma gorsze nieco dmg i staty prawie te same. Cenowo.. Dzięki taniości Pegaza stawiam na remis. [275 a 500 golda! toż za 1 Alpa prawie 2 pegazy kupimy].
Ent - Arcylisz - Arcylisz strzela, ma lepsze staty, jest szybszy, wali chmurką, lepsze dmg, ale gorszy hp. Ent tańszy. Jednak Arcylisz wygrywa.
Jednorożec - Mroczny Rycerz - wiadomo, że Władca Mroku wygrywa. Lepsze hp, dobre bonusy, speed ten sam, o statach nie wspomnę [dmg też.. kładące, jak najdzie wysokie u Rycerza].
Złoty Smok - Upiorny Smok - nie żebym obrażał necro, ale Upiorny Smok to jest po prostu tragedia. W  statach siada wręcz, dmg to samo, speed gorszy, hp gorsze, cenowo wcale takiej różnicy nie ma.. Bonusy? Czasem wejdą o.O Jednak Złoty Smok.

Bastion jest tańszy. Gildia.. Jednak stawiałbym na Necro.

6:5 dla Bastionu bez uwzględniania Nekromancji.

Astraf - 2010-08-07 14:33:16

nekroplis jest lepsze! nekromanci są de best, tak jak szkielety! lisze można mieć w 4 dniu, poza tym są one potężne! miasto jest bardzo tanie. alpy też rządzą. słabym punktem jest smok. umarli pokonają elfy, koniki i drzewka bez problemu.

Kusznik - 2010-08-07 15:20:50

Bastion!!Bastion!!Bastion!!

Centaury lepsze, krasnale lepsze, elfy lepsze, pegazy yyy.. dobra dalej
enty.. jak kto woli :p, kucki ( jak to moja siostra mawia) ee.. gorsze ale nie az tak bardzo :). .. co najwaznejsze zlote smoki rulezzz!!!!

Lowcakur - 2010-08-07 18:59:48

Kuszniku, nie wziales pod uwage pewnej sytuacji... A mianowicie 3k szkieletow pzeciwko 300centkom. :D

Rufus42 - 2010-08-07 22:19:37

BAAAAAASTIOOOOOON!!!!!!!!!!!!!!!!!! Trupy som głupie i brzydkie, a nekromancja nie fer ;/.

Lowcakur - 2010-08-07 23:43:47

Mathias, prosze, daj mu upomnienie za Spam( ja sam z gory przepraszam za offtop, ale kwa nie moge zniesc jego spamu).

Mathias: Cały ból w tym, że on nie zrobił niczego, co by się nie mieściło w granicach regulaminu, nikt nikomu nie zabrania pisać bez argumentów. Post był na temat, przekaz zrozumiały. Chyba się zbytnio przyzwyczaiłeś, że to TY masz być największym spammerem forum, co? ;)
A zamiast ciągle ludzi zniechęcać do forum, to może raczylibyście wyciągnąć do nowych pomocną dłoń?

Sauron - 2010-08-08 12:04:36

No w sumie prawda, zasada o pisaniu postów wyłącznie z argumentami została uchylona (to był chyba jeden z pomysłów korraga), ale już nie pamiętam dokładnie.

Argumenty są potrzebne tylko do tego, by zaognić i sprowokować dyskusję. ;)
Czyżby lowca rozpoczynała się walka o tron? :D (przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać od tego pytania).

----------------------------------

Osobiście wolę Nekropolię, alpy, lisze i rycerze to bardzo ważne elementy tworzące armię nieumarłych. Upiorne smoki są gorsze od złotych, choć są tańsze i postarzają.
Cenowo oba miasta są podobne, choć rozbudowa jest chyba troszkę szybsza u Bastionu (choć Nekro może dojść do wampirów dość szybko)
Magia jest taka sama, gildie były 5 poziomu.

Olórin - 2010-08-08 12:10:01

No cóż wypowiem się znowu. Na start zaznaczam, że nie biorę pod uwagę nekromancji ;)

Na 1 lvl wygrywa centaur i tutaj nie ma co dyskutować
Na 2 lvl wygra krasnal- Przyrost robi swoje, po za tym jak dla mnie skill ma lepszy
Na 3 lvl wygrywa elf- to samo co na 1 lvl
Na 4 lvl wygra Wampir- To najlepsza jednostka na poziomie i basta
Na 5 lvl daje remis- Możecie sie nie zgadzać, ale entów będzie więcej, są tańsze (najtańsze siedlisko na poziomie) i niesamowicie twarde
Na 6 lvl wygrywa rycerz śmierci  i tyle. The best na poziomie
Na 7 lvl wygra złoty smok- Smok "szkielet" jest po prostu słaby, chodź skill ma dobry

Gildia to samo, bohaterowie w sumie też. Gralla nie da się porównać. Wyszło mi 7:5 dla Bastionu

Xeno - 2010-08-08 14:16:42

Bastion zostaje zmieciony. Sam fakt, że necro ma szybszy expans dzięki alpom i rycerzom daje lepszy skil. Wszystkie banki stoją otworem dzięki wampirom. W bitwie też ma sporą przewagę necro. Lisze biją w elfy, które są na pewno zasłonięte krasnalami i entami, które również obrywają z chmurki. Magia ognia też jest bardzo przydatna przeciwko bastionowi. Klątwa niesie rzeź rampowi.

Baron - 2012-05-12 23:42:45

Wygra nekro . Chyba ze na samym poczatku gdy masz starcie szkieletow z centaurami . Ale pozniej to mozna kosic niemal samymi wampirami . Wysysaja wszystko .  I ochrona przed magia w bastionie niewiele pomaga . Na dodatek jest on powolny ...
Trudno nawet powiedziec co oni maja zrobic .
Nawet z ograniczonym przyrostem szkieletow tez za duzo nie zwojuja .
Zdobywanie zamku raczej jest rownie trudne . Bo obie maja jednostki latajace i strzelajace ale pegazy sa slabe z kolei wiedzmy i smoki tez . Lisze jednak strzelaja lepiej niz elfy a sa jeszcze wampiry bardziej przydatne niz smoki .
Zatem i w zdobywaniu miast nekro jest lepsze . Przesadzony zamek ...

Xeno - 2012-05-12 23:48:12

W imię zasady "dobry gracz każdym miastem każde miasto"

GiBoN - 2012-05-12 23:50:41

Wygląd to ważna rzecz. Są gry, w których zniszczono przez przesadzoną grafikę całkowicie przyjemnośc z grania. Do takich zaliczam chociażby Heroes V, które wg mnie poszło w złą stronę, jeśli chodzi o wygląd zamków.

Baron - 2012-05-12 23:51:17

Wiedzmy/upiory taka jednostka slaba z nekro . Owszem smoki lataja i zieja ogniem ale nie sa calkowicie odporne . Wampiry sa duzo przydatniejsze jako jednostka ...

GiBoN - 2012-05-12 23:51:45

Wampiry są przydatne w eksploracji mapy. Smoków szybko nie masz, więc bierzesz je raczej na fb. Smoki nie są całkowicie odporne, ale takie same szanse jak na oberwanie z implozji mają na wskrzeszenie ofiarą. statystyki drugie wśród miast, bardzo szybkie, mobilne, zionięcie i przyzwoite hp...

Xeno - 2012-05-12 23:52:15

Ale takie porównanie z pośladka wzięte, bo czemu porównujesz wampy, trzon necro bez necromancji ze smokami, które sa wsparciem i często ich nie mamy?

GiBoN - 2012-05-12 23:53:17

Xeno, skoro można porównać dowolne jednostki z różnych części... wink

Mathias - 2012-05-12 23:54:52

Fizycznie miasto to przegrywa z każdym. W rzeczywistości Nekromancja daje zamkowi temu sporą przewagę nad całą resztą. Bastion pod względem siły - na drugim miejscu. Natomiast jeśli chodzi o całą resztę, to przegrywa z nieumarłymi. Dlatego zawsze dawałem pomiędzy tymi miastami znak równości i pozostanę w tym konsekwentnie.

Kramer - 2012-07-09 02:30:45

Czułbym się pewniej grając bastionem... miasto ma fantastyczny początek i elfy, bohaterowie również świetni- wg. mnie razem z cytkowymi są na pierwszym miejscu. Kyrre, Mephala, Ivor. Naprawdę, jest co wybierać. No i te ceny.

Porównywanie nekro do innych miast jest ciut dziwne. 3DO tworzyło je z myślą o dopalaczu w postaci nekromancji, dlatego ich staty są lekko kulawe. Niestety, skill okazał się zbyt dobry i większość graczy go nie uznaje. A bez niego nekropolis robi się bardzo słabe, przez co takie porównania będzie regularnie przegrywać.

Xeno - 2012-07-09 13:04:58

Haha pograj trochę, wtedy pogadaj, czy takie słabe. W pierwszym tygodniu można postawi rycków z cytką lub lisze z zamkiem. Od drugiego tygodnia exp to czysta przyjemność mając wampirzych lordów. W FB rycerze, wapmy i lisze są na prawdę groźne, upiór wysysa manę, co jest bardzo przydatne, a i zombi mamy sporo, które w kupie mogą dużo namieszać.

Kramer - 2012-07-09 13:49:30

Same poziomy 4-6 to za mało, cała reszta jest już denna, jedynie szkielet przeciętny. W bastionie wszyscy poza pegazami spełniają ważną rolę w bitwie. Pegazy mogą blokować, ale są jednak słabe jak barszcz. No cóż, przynajmniej trochę ratuje je przyrost.

Exp nekro jest akurat gorszy od expa rampa, mix elfy+ centaury+ jednorożce+ pegazy spisuje się świetnie. Ciekawi mnie też, ile miast jest według Ciebie gorszych od nekro.

Xeno - 2012-07-09 20:03:47

W 3 tygodniu obrobisz rampem utopię bez straty jednej jednostki? Nie ma takiej opcji. Solówka alpów kosi chyba wszystko, nawet hydry podczas expienia.
Już jak się uczepiłeś tych poziomów to ci powiem, że pegazy to dno jak zjawy, ale wolę zjawy,bo mane wysysają, a zwiększony koszt czarów jakoś można przeboleć. Szkieletów będę miał zawsze tyle ile dostanę z zamku i siedlisk (mówię tu o grze na ligowych zasadach), a centki się trochę wykruszą. Zombi jest trochę słabszy od krasnala i mniej liczny, ale spełni tak samo dobrze funkcję obrońcy. Smoki bez porównania, ale rzadko zdąży się je postawić. O reszcie jednostek pisałem wyżej. Aaa o liszu, trzeba uważać na mgięłkę, bo może sporo namieszać.

Kramer - 2012-07-09 20:28:31

Nie jestem wielkim znawcą liszy, ale wydaje mi się, że nie przestrzelą elfów. Krasnal jest silniejszy od zombie, a jest ich na dodatek więcej.
Mówisz o dobrych jednostkach z nekro, ale nie zapomnij, że bastion ma swojego Tazara- Mephale oczywiście. Startuje z płatnerzem i dowodzeniem, ale to drugie da się przeboleć.

Xeno - 2012-07-09 21:17:09

Nie pamiętam, czy przestrzeli, ale więcej strat może zadać. O zombim napisałem, że jest słabszy i mniej liczny... czytaj uważnie.
Tak Mephala ma speca od płatnerza, ale do Tazara to jej daleko. Zresztą samym bohaterem bitwy nie wygramy, to nie h4.

Kramer - 2012-07-09 22:52:17

Od Tazara Mepka lepsza nie jest, statystyki bardziej porozkładane, ale i tak w nekro nie ma na nią mocnych. No i na mniejsze mapki jest Ivor- kopia Wystana.

Ofensywę nekropolis ma bardzo dobrą, ale nawet alpy i jeźdźcy mogą nadziać się na mocarne enty i krasnoludy, które w dużej grupie (a o taką w ogóle nie trudno) gniotą wszystko. Tymczasem obrońcy nekro wyglądają dość skromnie... zombim będziesz bronić liszów, być może szkieletami też. Ale zasłanianie strzelców w tym przypadku to głupota, bowiem prawdopodobnie nadziejesz się na zionięcie smoka. Zresztą taka obrona nawet z pegazami będzie mieć pewien problem... Centaury i upiory będą tymczasem hasać po całym polu bitwy wspomagając potrzebujących. Z doświadczenia wiem, że tu przodować będą centki. No ale umarlaki mają jeszcze pseudo- smoczki, które jednak nie będą mieć wielkiej roli w walce.

Xeno - 2012-07-10 07:25:12

Ja z doświadczenia wiem, że armią necro wbijasz się na przeciwnika.
Proszę nie pisz takich głupot jak "mocarne enty i krasnale" jako obrońcy z wysokim hp są nieźli, ale atakiem nie porażają, zresztą czym więcej hp tym dla alpa lepiej. Teraz mi ciężko zobrazować obraz bitwy bo dawno takowej nie miałem bastion vs necro.
Czemu zasłanianie strzelców to głupota? bo masz smoka? Proszę, wyjdź. Jakbyś walczył bastionem przeciwko np. Lochowi lub WŻ to też byś elfów nie zasłaniał, bo byś się na podwójne zionięcie byś się nadział? Po za tym wlot na lisze tak jak i na elfy jedną jednostką to samobójstwo.

Kramer - 2012-07-10 10:13:30

Ale czemu jedną? Napisałem o pegazach, a są jeszcze centki oraz jednorożce. Zasłanianie w tym przypadku jest bez sensu, bo i tak Ci zaatakuję lisza, a przy tym oberwie zombie. Nawet dwoma obrońcami nie zasłonisz lisza, więc jednostki takie jak pegaz dostaną się do strzelca. Enty i krasnale silne są w grupie, liczba to ich atut, bo taki alp oberwie od enta, straci hp, zostanie oplątany, a ja będę się na nim wyżywał dodatkowo krasnalem i elfem. Wiem, że jest dobry, ale on nie ma szans, by to przeżyć.

Xeno - 2012-07-10 11:33:58

Alpem przecież nie polecę sam na obunkrowanego elfa... Zasłonięcie lisz da dużo, bo się tylko smokiem będziesz mógł się dobrać. Specyfika gry necro polega właśnie na ostrej defensywie, albo na ataku co fabryka dała od samego początku. Wychodząc z założenia, że necro będzie czekać na ruch bastionu jest błędem. Tam wszystkie jednostki oprócz zombi są szybkie, więc ma inicjatywę.

Kramer - 2012-07-10 13:36:42

No w tym przypadku bałbym się lecieć na ostry atak... wtedy bastion cały wycofa się do obrony, szturmujący mogą ponieść klęskę. Wtedy smoki korzystając z tego, że lisza broni jedynie zombie, zaatakują strzeloka i hyc! Obydwu ni ma, a smok wraca się pomóc w obronie.

Gorzej dla elfów byłoby, gdyby nekro zaczęło się bronić. Wtedy walka zrobi się ciekawa, aczkolwiek sądzę, że to elfy przestrzelą lisze.

Sauron - 2012-07-10 14:21:39

Dwiema jednostkami możesz zasłonić lisza. Postaw go w kącie i zastaw. Jak masz wóz z amunicją (jak na arenie) to wystarczą same zombi/szkieletki. Zombi są wolniejsze od szkieletów, ale są wytrzymalsze i zadają większe dmg. W kontekście normalnej gry to szkielety zbiorą się z nekromancji, oczywiście możemy mówić o ograniczeniach (prawdę mówiąc nie znam tych wszystkich niuansów), ale samo uzupełnianie strat to już rzecz przydatna. Bastion może się stłoczyć, by zasłonić elfy, ale trująca chmura trochę ich wytraci. Największym problemem będą elfy na blessie, ale Nekro ma raczej dobry dobór magii na każdą ewentualność. Nekro może przeć do przodu, bo ma czym. Bronić się też może, bo też ma czym. Alp jest świetny do ataków zaczepnych, wszędzie skubnie i jak nie zdołasz mu raz a porządnie przyłożyć, to będzie źle.

Xeno - 2012-07-10 14:38:42

Kramer ja bym nawet zombim poszedł do ataku. Sauron Necro bronić się to jakoś tak nie bardzo, bardziej widzę je w ataku.

Kramer - 2012-07-10 23:23:45

Zombie do ataku??? On dochodzi po 3 rundach, i to w linii prostej. Idea ataku całej armii jakoś mnie nie przekonuje, oddziały będą dochodzić po kolei, podczas gdy bastion już od początku będzie zwarty i gotowy na odparcie wroga. Np. pierwsza tura- napad alpa, smoka i jeźdźca, może nawet zjawy- oni vs cała armia elfów, która nawet liczebnie przeważa. Dopiero później (jakichś 2 turach) wesprze szkielet, jeszcze później zombie... nie, nie podoba mi się ten plan.

Xeno - 2012-07-11 08:20:32

Zapominasz o mass haste, który jest nieodzowny jak dla twierdzy. Takie pojedynki trzeba odczuć na własnej skórze, by móc coś więcej powiedzieć.

Kramer - 2012-07-11 10:43:20

Ja nie zapomniałem. Rzucasz haste- dochodzą te 4 jednostki, o których mówiłem. Bez haste doszedłby jedynie smok. Jednak zanim ruszysz się szkieletem bądź zombie, ja skontruję spowolnieniem.  I nie możesz mi powiedzieć, że będziesz czekał na koniec tury, by rzucić haste, bo wtedy też mogę Cię skontrować.

Sauron - 2012-07-11 10:54:55

Nekro można się bronić, ale to zależy z kim się walczy. Z taką Cytką powiedzmy, jak w którejś naszej walce na arenie. Okopałem się i tyle, ale tutaj akurat szczęście mi dopisało do czarów i miałem dobry plan z wojo-magiem. :p Jest jeszcze Inferno, które też narzeka na brak porządnego strzelca. Twierdza ma cyklopa z urukiem, więc tu już nie bardzo. Lisz wygląda mi na zdolnego do przestrzelenia elfa, a przy okazji uszkodzi pozostałe jednostki, które spróbują się wokół niego okopać. Aż się prosi o jakąś błyskawicę, bo bez elfów Bastion nie będzie miał wiele do gadania.

Smok jest wkurzający, ale zaraz obok elfów jest pierwszym kandydatem do odstrzału. Na pegazy aż tak bardzo nie zwraca się uwagi, bo padają jak muchy, enta trzeba respektować, bo oplątuje jednostki. Krasnolud  bardzo opornie rozstaje się z życiem, jednorożce oprócz aury antymagicznej mogą oślepiać, ale nieumarłych to nie rusza. Centki są bardzo mobilne, też warto na nie zwrócić uwagę. Alpy są świetne w "skubaniu" takich jednostek, bo mają dużo życia i łatwo można się nimi leczyć. Upiorami oprócz kradzieży many można ściągać kontrę by oszczędzać bardziej wartościowe jednostki. Władcy mroku jak zawsze zbierają obfite żniwo, a smokami cienia też trzeba skubać gdzie się da, by wchodziło postarzenia (a same zadają przyzwoite, z hp gorzej ale do przeżycia)

Kramer - 2012-07-11 22:16:55

Od czarów ofensywnych trzymałbym się z daleka... Gdy postawię jednoroga obok elfa i rozwinę nieco odporność, błyskawica stanie się ryzykownym posunięciem. Poza tym wtedy ja rzucę np. slowa, blessa i wyjdę na tym lepiej. Elf może przestrzelić lisza, nekromantom rzadko trafia się łucznictwo, a taki Ivor już z nim zaczyna. Na alpy najlepiej rzucić smoki, ich tak łatwo nie szczypnie. Nie mówię, że alpy mają przerąbane, ale smoki wydają się być rozsądnym rozwiązaniem- mają dużo defa i są ogólnie silne.

Sauron - 2012-07-12 10:42:41

Ja też mogę napisać, czego bym nie zrobił, ale gdybanie polecam zostawić historykom. :p Przecież równie dobrze mogę napisać, że też rzuciłbym jakieś tam czary. Oczywiście możesz się rzucić smokami na kogokolwiek, ale przeciwnik chętnie tę okoliczność wykorzysta.

Xeno - 2012-07-12 13:43:49

A ja proponuję rozegrać grę na jakimś templacie, fixie czy coś i wtedy ładnie wyjdzie^^
PC2 odpada, bo to królestwo dla necro(cały teren to ziemia necro^^)

Kramer - 2012-07-12 21:20:35

Sauron też nie lubię takiego gdybania, przez nie można wprowadzić zbyt wiele czynników, które tak naprawdę mogą nigdy nie mieć miejsca. Lecz gdy zobaczyłem to o błyskawicy, pomyślałem, że się o tym pomyśle wypowiem ;]

Myślę, że alpy nie będą siedzieć bez towarzystwa, dlatego nie zawsze smoki będą wystawione na zagrożenie.

Xeno - 2012-07-14 21:03:42

Sztuka to jest tak się wkręcić alpem, by mógł dobrze kąsać i , by był do niego mały dostęp.

Baron - 2012-08-01 12:57:54

Niestety w bastionie wszystkie jednostki sa wysysane przez wampiry a nie jest to najsilniejsze miasto . Swietne sa tylko elfy a centaury to mimo sily tylko pierwszy poziom . Drzewce trzeba by teleportowac ... To by cos zadzialaly . Reszta nie daje rady a magia prawie nie dziala ... Rozmowy o nekro sa o tyle nieciekawe ze gromi wszystkich ...

Xeno - 2012-08-02 11:09:34

Baron jestem ciekaw, czy ty gromisz wszytko i wszystkim.
Bastion jest podatny na necro, klątwa, i magia ognia i bastion ssie.
Swoją drogą jeżeli mapa jest biedna i nie ma specjalnych surowców to bastion by wygra.

Sauron - 2012-08-02 17:26:21

Ciężko powiedzieć jak by było z biedną mapą. Nekro może mieć przede wszystkim problem z ulepszeniem wampirów (10 klejnotów i 10 kryształów) i liszami (razem z ulepszeniem to 15 siarki), podstawka władców mroku kosztuje 6k złota + trochę drewna i kamieni, ale ul. jest już ładnie rozłożone. Poza tym z nieulepszonymi władcami można bez problemu biegać, to wciąż silne jednostki. Tragedią jest biegać bez wampirzych lordów.

Przyjmując, że Bastion startuje razem ze stajnią centaurów to oszczędza 10 drewna. Elfy z ul. wymagają 20 drewna, krasnoludy razem z ul. 10 drewna. Pegazy z ul. 15 kryształów, jednorożce z ul. 15 klejnotów, smoki podstawka 20 kryształów (ul. to drugie tyle + kopa złota). W porównaniu z Nekro wychodzi dość podobnie pod względem surowców specjalnych.

Xeno - 2012-08-03 10:51:23

Tak tylko podstawy są tańsze w bastionie.