lordpiorunow - 2007-03-26 20:14:56

Temat o Bastionie

Wyszukane z Netu:)

Bastion, a raczej jego klimat i niektóre jednostki - Krasnale, Elfy, Enty - wydają się żywcem wzięte z książek mistrza Tolkiena (jeśli ktoś czytał "Hobbita" i/lub "Władcę Pierścieni", to wie o czym mówię). Duże znaczenie ma w tym mieście magia, co wydaje się chyba oczywiste w związku z tym, że najsilniejszą jednostką jest smok. Także inne jednostki posiadają zdolności magiczne, co razem z największą wytrzymałością czyni z armii tego miasta wojsko o bardzo dużej sile. Bohaterowie przynależni do Bastionu to Ranger i Druid.

;) ;) ;)

Mathias - 2007-03-30 09:16:16

Bastion to moim zdaniem drugie pod względem siły jednostek i w oghóle siły miasto. Gildia do poz. 5, duże korzyści z Graala, dosyć tanie w utrzymaniu i bardzo przyjemne. Najgorsza jednopstka: Srebrne Pegazy. Do niczego! Wywamić je!

Baron - 2007-04-17 17:12:02

Jest to bardzo przyjemny zamek Tolkienowski i w ogole mily.Przyjemnie się gra.
Troche trudno isc naprzod poniewaz krasnoludami i centaurami trudno zdobyc zamek a elfy sa silne po ulepszeniu.Na szczescie na 4 jest latajacy Pegaz.No i smok z tym ze trudno go kupic bo duzo klejnotow pozera.
Klopotem sa Krasnoludy i Drzewce rzadko walcza.Duzo ich jednak przyrasta.
Centaury sa na zbyt niskim poziomie jak na swoja sile.Z kolei Drzewce sa zbyt slabe jak na Tolkiena.Powinny byc na 7 a juz co najmniej na 6.
Jednorozce sa szybkie i silne w walce.
W sumie silowo jest to srednio ale raczej silne miasto.No i Skarbiec to rewelacja 10% kasy pod koniec miesiaca!Zawsze wymieniam klejnoty na zloto 7 dnia.Nietrudno zgromadzic majac 2 nie mowiac juz o 3 takich miastach 200-300 tys sztuk zlota!!!

Mathias - 2007-04-18 14:58:39

Krótko zredaguję:
Krasnoludy owszem, ale Centaury jeszcze nawet, jak masz pożądną katapultę.
Elfy tak, po ulepszeniu mają dopiero to coś :p
Ale niestety Pegazy są do niczego, słabe, nieodporne, używam ich jedynie jako mięso armatnie, bo dobrze rozbudowanego zamku to nie rozwalą :|
Smoki dużo kosztują, ale, jak podkreśliłeś, rozwali ci all
Tak, Krasne i Enty za wolne :|
Tak, skarbiec to super rzecz!

Gelu - 2007-06-10 12:25:55

rampart.jpg (21888 bytes)

Zamki Rampart są domem dla Rangerów i Druidów. Armie z tego zamku są bardzo dobre przy defensywnych taktykach. Posiadają dwie wolne jednostki: Karły i Enty. Dużo jednostek posiada także magiczne moce pomagajace w czasie bitwy. Złote Smoki, będące najlepszą istotą z zamku Rampart mogą z pewnością konkurować z Archaniołami.

STAJNIE CENTAURÓW - CENTAUR STABLES

Koszt: 500 złota, 10 drewna

Wymagane budowle: Fort

Stajnie wytwarzają Centaurów.

CENTAUR (CENTAUR)
centaur.gif (2893 bytes)

centaur.jpg (6790 bytes)
ATAK         5
OBRONA         3
P. TRAFIENIA         8
RANY         2 - 3
SZYBKOŚĆ         Hyży (6)
STRZAŁY         0
KOSZT         70
PRODUKCJA         14
ZD. SPECJALNA         ---

ULEPSZONE STAJNIE CENTAURÓW - UPGRADED CENTAUR STABLES

Koszt: 1000 złota, 5 drewna

Wymagane budowle: Stajnie Centaurów

Ulepszone stajnie wytwarzają Centaurów Kapitanów.

CENTAUR KAPITAN (CENTAUR CAPTAIN)
centaurcaptain.gif (4312 bytes)

centaurcaptain.jpg (7319 bytes)
ATAK         6
OBRONA         3
P. TRAFIENIA         10
RANY         2 - 3
SZYBKOŚĆ         Bardzo Hyży (9)
STRZAŁY         0
KOSZT         90
PRODUKCJA         14
ZD. SPECJALNA         ---

CHATKA KARŁÓW - DWARF COTTAGE

Koszt: 1000 złota, 5 drewna

Wymagane budowle: Stajnie Centaurów

Chatka Karłów wytwarza Karły.

KARZEŁ (DWARF)
dwarf.gif (1658 bytes)

dwarf.jpg (6990 bytes)
ATAK         6
OBRONA         7
P. TRAFIENIA         20
RANY         2 - 4
SZYBKOŚĆ         Bardzo Wolny (3)
STRZAŁY         0
KOSZT         120
PRODUKCJA         8
ZD. SPECJALNA         20% odp. mag.

ULEPSZONA CHATKA KARŁÓW - UPGRADED DWARF COTTAGE

Koszt: 1500 złota, 10 drewna

Wymagane budowle: Chatka Karłów

Ulepszona Chatka Karłów wytwarza Karły Bojowe.

KARZEŁ BOJOWY (BATTLE DWARF)
battledwarf.gif (1739 bytes)

battledwarf.jpg (7054 bytes)
ATAK         7
OBRONA         7
P. TRAFIENIA         20
RANY         2 - 4
SZYBKOŚĆ         Wolny (5)
STRZAŁY         0
KOSZT         150
PRODUKCJA         8
ZD. SPECJALNA         40% odp. mag.

GOSPODARSTWO - HOMESTEAD

Koszt: 1500 złota, 10 drewna

Wymagane budowle: Stajnie Centaurów

Gospodarstwo wytwarza Leśne Elfy.

LEŚNY ELF (WOOD ELF)
woodelf.gif (2727 bytes)

woodelf.jpg (7938 bytes)
ATAK         9
OBRONA         5
P. TRAFIENIA         15
RANY         3 - 5
SZYBKOŚĆ         Hyży (6)
STRZAŁY         24
KOSZT         200
PRODUKCJA         7
ZD. SPECJALNA         ---

ULEPSZONE GOSPODARSTWO - UPGRADED HOMESTEAD

Koszt: 1500 złota, 10 drewna

Wymagane budowle: Gospodarstwo

Ulepszone gospodarstwo wytwarza Wielkie Elfy.

WIELKI ELF (GRAND ELF)
grandelf.gif (2256 bytes)

grandelf.jpg (7563 bytes)
ATAK         9
OBRONA         5
P. TRAFIENIA         15
RANY         3 - 5
SZYBKOŚĆ         Extra Hyży (7)
STRZAŁY         24
KOSZT         225
PRODUKCJA         7
ZD. SPECJALNA         2 strzały

ŚWIĘTE ŹRÓDŁO - ENCHANTED SPRING

Koszt: 2000 złota, 10 kryształów

Wymagane budowle: Gospodarstwo

Święte źródło wytwarza Pegazy.

PEGAZ (PEGASI)
pegasi.gif (4497 bytes)

pegasi.jpg (7615 bytes)
ATAK         9
OBRONA         8
P. TRAFIENIA         30
RANY         5 - 9
SZYBKOŚĆ         Bardzo Hyży (8)
STRZAŁY         0
KOSZT         250
PRODUKCJA         5
ZD. SPECJALNA         Mag. Tłumik

ULEPSZONE ŚWIĘTE ŹRÓDŁO - UPGRADED ENCHANTED SPRING

Koszt: 2000 złota, 5 kryształów

Wymagane budowle: Święte Żródło

Ulepszone święte żródło wytwarza Srebrne Pegazy.

SREBRNY PEGAZ (SILVER PEGASI)
silverpegasi.gif (4517 bytes)

silverpegasi.jpg (7929 bytes)
ATAK         9
OBRONA         10
P. TRAFIENIA         30
RANY         5 - 9
SZYBKOŚĆ         Extra Prędki (12)
STRZAŁY         0
KOSZT         275
PRODUKCJA         5
ZD. SPECJALNA         Mag. Tłumik

LAS ENTÓW - DENDROID ARCHES

Koszt: 2500 złota

Wymagane budowle: Gospodarstwo

Las wytwarza Entów.

ENT STRAŻNIK (DENDROID GUARD)
dendroidguard.gif (2929 bytes)

dendroidguard.jpg (7290 bytes)
ATAK         9
OBRONA         12
P. TRAFIENIA         55
RANY         10 - 14
SZYBKOŚĆ         Bardzo Wolny (3)
STRZAŁY         0
KOSZT         350
PRODUKCJA         3
ZD. SPECJALNA         Korzenie

ULEPSZONY LAS ENTÓW - UPGRADED DENDROID ARCHES

Koszt: 1500 złota

Wymagane budowle: Las Entów.

Ulepszony Las wytwarza Entów Żołnierzy.

ENT ŻOŁNIERZ (DENDROID SOLDIER)
dendroidsoldier.gif (3638 bytes)

dendroidsoldier.jpg (7500 bytes)
ATAK         9
OBRONA         12
P. TRAFIENIA         65
RANY         10 - 14
SZYBKOŚĆ         Extra Wolny (4)
STRZAŁY         0
KOSZT         425
PRODUKCJA         3
ZD. SPECJALNA         Korzenie

POLANA JEDNOROŻCÓW - UNICORN GLADE

Koszt: 4000 złota, 5 drewna, 5 rudy, 10 klejnotów

Wymagane budowle: Las Entów, Święte Źródło

Polana wytwarza Jednorożce.

JEDNOROŻEC (UNICORN)
unicorn.gif (3912 bytes)

unicorn.jpg (6951 bytes)
ATAK         15
OBRONA         14
P. TRAFIENIA         90
RANY         18 - 22
SZYBKOŚĆ         Extra Hyży (7)
STRZAŁY         0
KOSZT         850
PRODUKCJA         2
ZD. SPECJALNA         Oślepienie, Mag. Aura

ULEPSZONA POLANA JEDNOROŻCÓW - UPGRADED UNICORN GLADE

Koszt: 3000 złota, 5 klejnotów

Wymagane budowle: Polana Jednorozców

Ulepszona Polana wytwarza Wojenne Jednorozce.

WOJENNY JEDNOROŻEC (WAR UNICORN)
warunicorn.gif (3857 bytes)

warunicorn.jpg (6897 bytes)
ATAK         15
OBRONA         14
P. TRAFIENIA         110
RANY         18 - 22
SZYBKOŚĆ         Ultra Hyży (9)
STRZAŁY         0
KOSZT         950
PRODUKCJA         2
ZD. SPECJALNA         Oślepienie, Mag. Aura

SMOCZE SKAŁY - DRAGON CLIFFS

Koszt: 10000 złota, 30 rudy, 20 kryształów

Wymagane budowle: Gildia Magów poziom II, Polana Jednorożców/

Smocze Skały wytwarzają Zielone Smoki.

ZIELONY SMOK (GREEN DRAGON)
greendragon.gif (5297 bytes)

greendragon.jpg (7520 bytes)
ATAK         18
OBRONA         18
P. TRAFIENIA         180
RANY         40 - 50
SZYBKOŚĆ         Super Hyży (10)
STRZAŁY         0
KOSZT         2400 + 1 kryształ
PRODUKCJA         1
ZD. SPECJALNA         Odp. (poz. I-III)

ULEPSZONE SMOCZE SKAŁY - UPGRADED DRAGON CLIFFS

Koszt: 20000 złota, 30 rudy, 20 kryształów

Wymagane budowle: Smocze Skały

Ulepszone Smocze Skały wytwarzają Złote Smoki.

ZŁOTY SMOK (GOLD DRAGON)
golddragon.gif (5747 bytes)

golddragon.jpg (8089 bytes)
ATAK         27
OBRONA         27
P. TRAFIENIA         250
RANY         40 - 50
SZYBKOŚĆ         Szybki (16)
STRZAŁY         0
KOSZT         4000 + 2 kryształy
PRODUKCJA         1
ZD. SPECJALNA         Odp. mag. (I-IV)

Mathias - 2007-07-24 10:55:00

Mimo swojej powolności, Enty i Krasnalodu potrafią narobić szkód w późniejszych kolejkach.

matej64 - 2007-09-08 14:03:01

jak dla mnie miasto na 3 miejscu tuż po fortecy i w.ż. a dlatego 3 z powodu smoków lubie smoki

Mathias - 2007-12-23 09:29:31

Tylko, że te smoki za silne nie są :( A szkoda, bo mają dobry potencjał.

Asiņains - 2007-12-28 21:14:11

smoki są słabe (jak napisał Mathias) ale przynajmniej ma osłone magiczną :p

Mathias - 2007-12-29 10:53:17

No tak, osłona też przydatna. Po części się smoki rehabilitują, tylko czarne smoki z lochów mają tą samą osłonę i są 3 razy silniejsze. A więc nic nie usprawiedliwia smoków: są słabe i tyle.

Asiņains - 2007-12-30 10:43:30

nooo... ale zaraz... czarne smoki mają osłone od 1-3 , a złote smoki od 1-4 ! :p zawsze coś :p

Nerevan - 2008-06-27 13:47:28

Nie, to chyba odwrotnie było... To Czarne miały większą odporność na magię (chyba całkowitą), a Złote poziomów 1-4. A same miasto jest silne, armia niezła (z wyjątkiem tych badziewnych pegazów), ale nienawidzę jego klimatu i w ogóle nigdy nie lubiałem nim grać. Za to gospodarkę ma wprost wypas, choćby ten staw, co to surowce produkuje, albo skarbiec krasnoludów.

Baron - 2008-07-29 18:39:21

Jest to bardzo przyjemny zamek Tolkienowski i w ogole mily.Przyjemnie się gra.
Troche trudno isc naprzod poniewaz krasnoludami i centaurami trudno zdobyc zamek a elfy sa silne po ulepszeniu.Na szczescie na 4 jest latajacy Pegaz.No i smok z tym ze trudno go kupic bo duzo klejnotow pozera.
Klopotem sa Krasnoludy i Drzewce rzadko walcza.Duzo ich jednak przyrasta.
Centaury sa na zbyt niskim poziomie jak na swoja sile.Z kolei Drzewce sa zbyt slabe jak na Tolkiena.Powinny byc na 7 a juz co najmniej na 6.
Jednorozce sa szybkie i silne w walce.
W sumie silowo jest to srednio ale raczej silne miasto.No i Skarbiec to rewelacja 10% kasy pod koniec miesiaca!Zawsze wymieniam klejnoty na zloto 7 dnia.Nietrudno zgromadzic majac 2 nie mowiac juz o 3 takich miastach 200-300 tys sztuk zlota!!!

Nerevan - 2008-07-30 22:59:37

Pegazy... zmora Bastionu. Paradoksalnie przy oblężeniu są niezastąpione, ale jak już wlecimy za te nieszczęsne mury, to te pegazy padają, że strach... W miarę duże obrażenia i latanie to ich plusy, ale ta ich kruchość...
Tolkienowy klimat... fuj! Nie lubię Tolkiena (dlatego na sesjach RPG-owych gram w Warhammera, a nie w Śródziemie), jakoś mnie mdli od tego jego baśniowego klimatu. Taki Stary Świat (Warhammer) to jest coś- mrok, heretyckie kulty, wojny domowe, najazdy Chaosu... Nie ma zmiłuj i wielkich bohaterów, którzy to wszystko uratują...
Odchodzę od tematu. Enty mają to do siebie, że jak się już doczołgają to robią wielki sajgon, ale u mnie robią za żywe tarcze. Krasnoludy zresztą też. Jednorożce są super. Centaury- za słabe na 1 poziom, ale za silne na 2. Ja tam nie oddałbym smoków za enty (7 poziom), a cały Bastion nie może być jednym wielkim plagiatem Tolkiena.  Bastion jest tolkienopodobny, a nie całkowicie zerżnięty z opowiadań Tolkiena.

Baron - 2008-07-31 16:14:40

O no to jak ty lubisz zlo to ja dziekuje...
To cos z toba jest nie tak.
Ja lubie Tolkiena bo jego ksiazki sa madre i dobre a nie tylko rozrywkowe.
.....
Mi sie podoba ta gra dlatego ze jest taka ladna a nie mroczna...
Co do pegazow to nie nalezy wlatywac nimi do zamku jako pierwszymi :O))))
Tylko poczekac!Zrobic pauze.Najlepiej jak centaury odbiora kontratak i wtedy uderzac.
Co do drzewcow to mogly by byc na 6 poziomie i miec 130 zdrowia i przyrost 5!I gdyby byly szybsze to by byla super jednostka.A jednorozce na poziomie 5.

Nerevan - 2008-08-02 15:02:23

Nie lubię zła. Lubie niszczyć zło, ale konkretne zło, nie takie bajkowe orki ze Śródziemia, ale te zabójcze, mroczne, stanowiące wielką plagę orki z Warhammera. Ja Tolkiena nie lubię za klimat, a że piszę mądre rzeczy, to nie zaprzeczę.

Co do taktyki: Ja mówię o przypadku, gdy to my oblegamy zamek nieprzyjaciela. Wtedy mamy wybór: wlatujemy i walczymy albo stoimy i obrywamy od wież. Do czasu zdobycia Smoków jesteśmy bezradni. Pegazy giną szybko, a centaurami nie możemy wejść do zamku nieprzyjaciela przed zrobieniem wyrwy w murach. A to trochę zazwyczaj trwa.

Baron - 2008-08-07 19:44:37

Co do zla to wiesz ono jest takie zlagodzone bo po co wglebiac sie w paskudztwo?Kazdy wie zlo to nic fajnego i jest obrzydliwe.
Czesto tworcy lagodza zlo np. w filmach nie pokazuje sie szczegolowo jak morduja wystarczy napomknac i kazdy rozumie...
Co do ataku na miasta to ja staram sie nie atakowac jak jest silne.wywabic wroga z zamku np.
Raz zreszta zdobylem miasto krasnoludami i centaurami wlazac przez dziure w murze!Troche stracilem ale to bylo na poczatku gry wiec dzieki temu skonczylem szybciej scenariusz.
Jesli chodzi o pegazy to warto wleciec dopiero wtedy gdy krasnoludy(lub Drezewce) moga wejsc w dziure w murze i zaczekac Pegazami.Jak przeciwnik blokuje to dwa ciosy pegazami w tej i nastepnej turze moga odblokowac dziure w murze...
Zalezy od przypadku!

Nerevan - 2008-08-07 20:51:59

Zło należy odnaleźć. I zniszczyć. Nie oznacza to od razu zabicia itp. Przykład? Młode dziecko, które chce na lody, ale matka nie chce mu dać pieniędzy, ponieważ boi się o jego gardło (grypa, czy co). Co zrobi dziecko, które złe nie jest, ale gdzieś tam to zło w nim siedzi? Poczeka, aż matka będzie czymś zajęta i ukradnie trochę pieniędzy. Potem zacznie się w to coraz bardziej wgłębiać, aż zostanie "pełnoprawnym" złodziejem. Należy takie dziecko upomnieć i pokazać, że to złe, niech to zrozumie.
Ja w temat zła już za bardzo się zagłębiłem, więc wybacz, ale ja już z tego nie wyjdę. Moja krucjata będzie trwać.

Asiņains - 2008-08-26 18:11:40

a może wrócimy do tematu ??

Magiczny Staw jest bardzo użyteczny, jak dla mnie :]

Macielug - 2008-10-25 14:25:53

Dobre miasto, ale nie przepadam za "wiejskim" miastem. ;)

Magyar - 2008-10-25 14:43:13

Ja tez nie lubie "wsi", ale las lubie ;D. Bo to lesne a nie wiejskie miasto. A tak do tematu to uwazam Bastion za najlepsze miasto w grze i fajnie wyglada tak wogule ;P.

WKLEJONE:

Jak to juz kiedys pisalem, co z tego ze moze Bastion i jest drogim miastem, trzeba sporo zlota i zasobow, ale Bastion jest calkowicie samowystarczalny, to znczay ze wszystko co trzeba do funkcjonowania Bastionu, on sam na siebie produkuje.

Zen-Aku - 2008-10-25 15:54:02

Najlepsze w czym? Żadna z jednostek, poza centaurem, nie jest najlepszą na swoim poziomie i jest jedna najgorsza na swoim poziomie (pegaz). Bohaterowie ujdą, ale daleko im do klasy Lochu i Zamku.

Macielug - 2008-10-25 16:00:24

Właśnie, ale elfy są wiejskie. :D

Magyar - 2008-10-25 17:23:30

Moze Ty jestes wiejski ;D - zart. Koragg nie liczy sie pojedyncza jednostka, tylko i ogul, czyli wszystkie, nie ich sila tylko uzytkowosc, i caloksztalt. Poza tym, Bastion jest "samowystarczalny", to znaczy wszystko czego mu trzeba, on sam produkuje: Zloto-Kapitol i skarbiec, Krysztaly-Magazyn Zasobow, reszta zasobuw - Magiczny Staw. Poza tym, fajnie wyglada, ma szybkie jednostki (no poza Entami o czywiscie ;D), i ja go lubie, no i za ten skarbiec krasnoludow, dzieki nie mu nie musze sie nigdy martwic o kase, tak jak ma to miejsce w innych miastach, i nie licze wszystkiego, tylko kupuje co chce bo mnie stac.

Zen-Aku - 2008-10-25 18:02:51

nie liczy sie pojedyncza jednostka, tylko i ogul, czyli wszystkie, nie ich sila tylko uzytkowosc, i caloksztalt.

A to wygląda tak:

1 jednostka najgorsza [na swoim poziomie] (pegaz),
1 słaba (krasnolud),
1 średnia (ent),
3 dobre (elf, jednorożec i smok),
1 najlepsza (centaur) [na swoim poziomie]

Dla porównania Loch:

0 jednostek najgorszych [na swoim poziomie],
1 jednostka słaba (chimera),
2 jednostki średnie (troglodyta i meduza),
2 jednostki dobre (beholder i minotaur),
2 jednostki najlepsze (harpia i czarny smok) [harpia na swoim poziomie, smok najlepszy z miast]

I Zamek:

1 jednostka najgorsza (kapłan) [na swoim poziomie],
1 jednostka słaba (kusznik),
0 jednostek średnich,
4 jednostki dobre (pikinier, krzyżowiec, czempion, archanioł),
1 jednostka najlepsza (gryf) [na swoim poziomie]

No i jeszcze Nekropolis:

1 jednostka najgorsza (zombie) [na swoim poziomie],
1 jednostka słaba (upiór),
1 jednostka średnia (smok),
2 jednostki dobre (szkielet i lisz),
2 jednostki najlepsze (wampir i czarny rycerz) [na swoim poziomie]

Więc jakość i przydatność całej armii Bastionu kuleje w porównaniu do rzeczywiście najlepszych miast.

i za ten skarbiec krasnoludow

...który kosztuje niemałą fortunę.

Magyar - 2008-10-25 18:11:06

Nie prawda lepszy od Harpii jest Reptilion z Cytadeli, i lochy takze maja jedna najslabsza jednostke na swoim poziomie: chimera, jest najslabsza, egzekfo z cyklopem. I krasnoludy nie sa slabe, maja duzy przysrost i sa wytrzymale i nie rzadko w grze ma sie ich ponad 300, wtedy tylko przyspieszenie i ida......ze az milo popatrzec, no i maja 40% szans na unikniecie wrogiego czaru.

Mutare - 2008-10-25 18:24:46

Eee, wg mnie Reptilion to szajs, chimera dobra (!), cyklop faktycznie do bani, krasnoludy wg mnie wcale nie są złe... nawet nie takie słabe, w dużych ilościach mogą dowalić. Ale na ogół zgadzam się z Koraggiem, wg mnie Bastion nie jest złym miastem (a już na pewno nie najlepszym), ale... Loch rules! :D
PS: Nie podważam niczyjego zdania, myślcie se, jak chcecie, ja wiem swoje :P.

Zen-Aku - 2008-10-25 18:52:00

Nie prawda lepszy od Harpii jest Reptilion z Cytadeli

Reptilion jest najlepszym strzelcem 2 poziomu, ale ogólnie harpia jest lepsza - rozsądne dmg, powstrzymywanie kontry, lot i powrót na miejsce czynią ją zdecydowanie najlepszą.

chimera, jest najslabsza, egzekfo z cyklopem

Jeszcze czego... Chimera jest zdecydowanie lepsza od cyklopa, choć ogólnie za dobra nie jest.

I krasnoludy nie sa slabe, maja duzy przysrost i sa wytrzymale i nie rzadko w grze ma sie ich ponad 300, wtedy tylko przyspieszenie i ida.

Są słabe. Tak samo powolne jak zombie, taka sama wytrzymałość jak zombie, a zombie jest przecież najsłabszą jednostką 2 poziomu. Krasnolud to po prostu zombie z trochę lepszymi statami i szansą na uniknięcie czaru, nic w tym imponującego.

Macielug - 2008-10-25 19:01:02

Ostatnio grałem 2 cyklopy vs. 2 chimery, wygrał cyklop, ale zostało mu 30 HP.

Zen-Aku - 2008-10-25 19:03:25

Testy do Kosza (już nawet z dużej litery piszę "Kosz")... Siedlisko chimery nie kosztuje fortuny w kryształach, chimera jest tańsza, wytrzymalsza, szybsza, ma lepsze zdolności, a w konsekwencji jest bardziej przydatna, czyli lepsza.

Asiņains - 2008-10-25 19:07:07

zgadzam się z Koraggiem, ta "tabelka" jest dobrze zrobiona. Bastion jest dobrym miastem, tylko nienajlepszym. Ale jak ktoś gra jednym zamkiem przez kilka lat, to Wrota Żywiołów pokonałyby ()jak się grałoby z komp.) Lochy. Ogólnie w Bastionie : Elfy,jednorożce  - są dobre, ale nie najlepsze :p

Zen-Aku - 2008-10-25 19:38:48

Dokładnie Pandrodor, nie mówię przecież, że Bastion jest słaby (choć pegazy i krasnale są). Choć tego nie powiedziałem, to chyba wynika z tego, że Bastion jest dobry, a to że gorszy od Lochu, Zamku i Nekro? Z tymi miastami każde inne wysiada, lecz Bastion na 4 miejsce wśród miast jak najbardziej zasługuje.

Zen-Aku - 2008-10-25 20:04:16

krasnale nie są słabe

Krasnale słabe. Dlaczego - patrz wyżej.

a po za tym to jest temat o bastionie a nie o lochach i zamku Korrag jak tak często poszesz o lochach to załóż osobny temat.

To było po-rów-na-nie Bastionu do innych miast, aby wyrazić się dokładnie o jego sile. A żeby wyrazić się o sile jakiegoś miasta, trzeba podać argumenty, czyli coś, czego Ty nie lubisz i nie chcesz polubić...

po za tym

Korrag

poszesz

A ja polecam zapoznać się z pisownią co niektórych zwrotów i słów...

Macielug - 2008-10-25 20:50:19

A ty Koragg znowu zaczynasz. Wy po prostu nie umiecie się nie kłócić. :p
Ale zawsze(jak Mathias oczywiście pozwoli) możecie sobie założyć temat "nasze kłótnie". :P

Magyar - 2008-10-25 22:15:56

Na 4 miejsce?! - Przynajmniej na drugie lub trzecie! Ja nie pisze powodow, bo jak ja powiem ze na przyklad Jednorozec ma dobre zdolnosci: oslepienie i aura antymagicza, to Ey powiecie, ze to nie powud a sami podajecie takie powody ze zal.

Macielug - 2008-10-25 22:18:41

I znowu...

Kłótnie, poszanujcie swoje zdanie.

Zen-Aku - 2008-10-25 22:30:47

Jednorozec ma dobre zdolnosci: oslepienie i aura antymagicza

Bo jednorożec ma dobre zdolności, ale co z tego, skoro ogół armii w Bastionie leży i kwiczy w porównaniu do takich miast, jak Loch, Zamek i Nekropolis? Nie ma miejsca dla Bastionu na podium, jest za to zaraz za podium.

Magyar - 2008-10-25 22:35:37

Hahahahha, usmailem sie to ja juz bym zrzucil z tego podium, przynajmniej Nekro, kture wiekszosc graczy uwaza za "niezwyciezone", nie powiem jest dobre, ale ludzie, nie przesadzajmy, ja Nekro to zawsze klade na nic, obojetne czym gram, obojetne jakim miastem.

Zen-Aku - 2008-10-25 22:39:23

Nekro ma przede wszystkim dwie najlepsze jednostki ze swoich poziomów, a z nekromancją jest na pierwszym miejscu. Ku chwale uczciwości w grze, ja szkielety z nekromancji wyrzucam i Nekro ląduje tym samym na trzeciej pozycji, więc Bastion nie może jej zająć.

Magyar - 2008-10-25 22:43:28

Jakie dwie najlepsze jednostki? - nie pisze ze wladca mroku, bo krolewska naga jest bez poruwnania lepsza.

Macielug - 2008-10-25 22:44:03

Ku..a.
Nie kłóćcie się, bo zaraz się będziecie bić. :D

Zen-Aku - 2008-10-25 22:45:13

Jakie dwie najlepsze jednostki? - nie pisze ze wladca mroku, bo krolewska naga jest bez poruwnania lepsza.

Wampir i czarny rycerz (który ma lepsze staty, niż naga i lepsze zdolności, więc naga może być lepsza tylko w marzeniach)

Macielug - 2008-10-25 22:47:44

Ale powstrzymuje kontrę, czyli atakuje x2. Z kontry i z własnego ataku. :p
I to czyni ją lepszą, nie tylko w snach.

Zen-Aku - 2008-10-25 22:50:22

Testy do kosza. Rycerz jest szybszy, ma klątwę i może zadać podwójne obrażenia, czyli więcej, niż upiorny smok nawet.

Magyar - 2008-10-25 22:51:43

Macielug, masz racje w 100%, i Naga Krolewska ma stale obrazenia, a "truposz" nie, a blokowanie kontry jest wrecz bezcenne!
Ale proponuje wrucuc do tematu ;D

Zen-Aku - 2008-10-25 22:53:42

Tyle, że rycerz może zadać obrażenia podwójne, co zdecydowanie nagę przerasta.

Magyar - 2008-10-25 22:56:05

podwujne, jezeli zadaje 15-30 to ma tylko 20% sznans ze MOZE, MOZE zada 30-60pkt. obrazen, a Naga NAPEWNO zada rycerzowi az 60 pkt. obrazen, z kontry i z wlasnego ataku.

Zen-Aku - 2008-10-25 23:01:52

Testy do kosza. Nigdy nie będzie tak, że rycerz będzie osamotniony. Ale lepiej skonczmy offtopa, bo się Mathias wkurzy ;) Możemy się przenieść do innego tematu :P

Magyar - 2008-10-25 23:06:38

No chyba ;P , a tak apropo to bardzo  fajnie pisze sie na tym forum, bo mozna pogadac z kompetentnymi i inteligentymi osobami, i jak czasem jakies slowo, lub dwa napisze sie nie tak do konca na temat, to nie zwracaja od razu uwagi (tak jak na centrum heroes 3, albo ze nie pisze Polskich Liter, o ludzie! a skad ja mam wziasc te polskie litery, co ja je mam urodzic ;D , przepraszam ale sie zdenerwowalem troche )

Zen-Aku - 2008-10-29 15:38:31

Bastion jest całkiem dobrym miastem, ma niezłą jakość armii i niezłych bohaterów (Ivor, Kyrre, Mephala). Jedyną jego dużą wadą jest cena w kryształach i słabiutkie pegazy, które jednak mogą być przydatne na mało liczne, lub słabe oddziały strzelające(ale z meduzami rzecz jasna szans nie mają).

Magyar - 2008-11-24 08:36:55

Tak, ale jak wczoraj gralem Bastionem, to pierwszego dnia w karczmie kupilem bohaterke z Lochow, to co daje +1krysztal dziennie, a wtedy gra Bastionem, to jedna wielka bajka. ;)

crazy'olka - 2008-11-29 19:59:41

Miasto dobre miłe i klimatyczne ale enty zawsze mi zostają na końcu i to sporo ich grupka daje przyśpieszenie i wróg kaput:)

crazy'olka - 2008-12-16 20:48:18

Ludzie umiecie czytać?:) To temat Bastion a nie ,,kłótnie,, ani ,,zamki na podium,,;).Co do tematu to miasto jest d. dobre i jest na podium.

Magyar - 2008-12-16 21:26:20

Ojeju, toc to bylo prawie 2 miesiace temu, ostatni post, nie rozgrzebuj dawnych sporow ktore byly ;P (zarcik). Bastion jest gut - i kazdy o tym wie ;).

Rozbójnik - 2009-04-09 17:11:03

Bastion to chyba najsłabszy zamek, ale ponieważ jest tani i ma dobry start to sprawdza się na balance PC i mapach gdzie szybko dochodzi do FB.

Magyar - 2009-04-09 18:42:46

Teraz ocenie jednostki Bastionu w skali 1-10, wiec tak:
Centaur Bojowy - 10/10 (najlepsza jednostka 1 poziomu)
Krasnoludzki Wojownik - 8/10 (jedyny mankament - szybkosc)
Szary Elf - 7.5/10 (gdyby mial tylko wiecej HP, to hohoohoo)
Srebrny Elf - 5/10 (szybki, idealna jednostka do blokowania wrogich strzelcow, no ale reszte to sami znacie)
Ent - 8.5/10 (i tak tego nie zrozumiecie...)
Jednorozec Bitewny - 8/10 (duzo HP, dwa dobre skille, staty dobre i reszta tez :P ;) )
Zloty Smok - 9/10 (bardzo dobre staty, 250HP itp, itd...)
Ogolnie oceniam jednostki Bastionu na: 8.5/10.

Sauron - 2009-04-09 20:01:45

Moim zdaniem:
1. Centaur to dobra jednostka, ale jest słabszy od halabardnika, który ma mocniejsze staty, ale jest szybki, wjedzie wszędzie.
2. Krasnolud mocny, ciężko go zabić z jego przyzwoitym przyrostem i odpornością na magię, szybkość średnio-wolna.
3. Szary elf szybko wchodzi do akcji, strzela dwa razy, ale nic więcej, za łatwo zabić.
4. Srebrny pegaz( Magyar pomyliło ci się niechcący ;] ) szybciutki, ale badziewny.
5. Ent jest powolny, ale spęta jednostki( które mogą mu oddać, lepiej by było, gdyby paraliżował jak chimera) i jest wytrzymały, przyzwoite dmg.
6. Jednorożec ma antymagię, oślepia, szybki, to nie naga, czy upiorny rycerz, ale użyteczny.
7. Złoty smok wymaga trochę kryształów, rzeczy klasyczne jak u smoka: zionięcie itd., dobre smoki są słabsze od tych złych z Lochu.

Mathias - 2009-04-09 22:26:24

Co mógłbym opowiedzieć o tym mieście? Łączy mnie z nim sentyment, bo drugą kampanię, którą przeszedłem po ,,Niech żyje Królowa", był ,,Nowy Początek". I jest dość silnym miastem. Ale przede wszystkim cenię go za szybkość rozbudowy i bardzo dobre budynki specjalne. Same jednostki jakieś super nie są, chociaż w defensywie nie ma na nich mocnych.

Centaur Bojowy - Sauron powiedział wszystko. Jednostka użyteczna, ale gorsza od Halabardiera.
Krasnolud Bojowy 8/10 - to, co powiedział Sauron, zgadzam się z nim. Minus za mały udział w walce.
Elf 7/10 - mocny off, strzela podwójnie i jest jedynym strzelookiem w tym mieście. Niestety, szybko ginie.
Pegaz 2/10 - co tu dużo mówić? Żeby zablokować strzelców wystarczy, ale też na krótko. Jednostka tragiczna.
Ent 4/10 - tutaj już przegięli z powolnością. Jednostka bezużyteczna. Kapłan przy nim to mistrz. Przy krasnoludach nie było tak źle (w końcu 2. poz. od biedy można wykorzystać, żeby chronić elfa), ale tutaj to się nie sprawdza! Dobry w deffie, ale w walce nie bierze czynnego udziału. Na co mi aż 2 jednostki, które stoją i się nie ruszają?!
Jednoróg Bitewny 6-7/10 - przyzwoity. Zgadzam się z Sauronem. To nie czołówka, ale dość dobry.
Złoty Smok 5/10 - słaba jednostka 7poz. Po pierwsze: za drogie siedlisko(i to o wiele!). To zazwyczaj wyklucza je z gry(ja np. już nigdy ich nie buduję, chyba że nie mam co robić). Po drugie: skill, który nic nie daje, a jeszcze szkodzi (nie można rzucić uleczenia/błogosławieństwa, ale implozję jak najbardziej). Po trzecie: stosunek cena/jakość - nieopłacalny przy średnich statystykach, a ogromnej cenie siedliska i sporej samej jednostki.

Magia: do 5. poziomu, przewaga czarów powietrza.
Bohaterowie: nic specjalnego, dobrzy to np. Ivor czy ten z logistyką na start; generalnie do czołówki to oni nie należą...
Budowle specjalne: ooo, tutaj jest się czym pochwalić! Magiczny staw często bardzo pomaga, Skarbiec zwiększa naszą kasę(a jak mammy więcej bastionów, to na XL może się nawet podwoić!), no i mamy dwa polepszacze populacji. Jest też średnio przydatna fontanna fortuny.
Graal: badziew, jakich mało. Jeden z najgorszych.
Cena: Pomijając drastycznie drogie siedlisko Smoków dość tani. Należy jednak zaopatrzyć się w drewno.
Ponadto duuży plus za szybką rozbudowę.

Zen-Aku - 2009-04-09 22:46:09

Magyar napisał:

Zloty Smok - 9/10 (bardzo dobre staty, 250HP itp, itd...)

A przede wszystkim cena z kosmosu. Kryształy są w Bastionie najbardziej potrzebne, musisz je wydać m. in. na pegazy, a tutaj jeszcze zawrotna suma kryształów i rudy, a także sporo kasy. Siedlisko dla złotych kosztuje w sumie 30000 + 60 (!) rudy + 40 kryształu, ale to nie wszystko. Do siedliska potrzebne jest siedlisko jednorożców, które z kolei wymaga siedliska pegazów, a to ostatnie wymaga gospodarstwa elfów. Ile to daje w sumie? Za zbudowanie i ul. siedliska złotego smoka płacimy w sumie:

37500 + 15 drewna + 65 rudy + 10 klejnotów + 50 kryształów.

Jest to cena bez ulepszeń po drodze, bo razem z ulepszeniami wygląda już tak:

44000 + 25 drewna + 65 rudy + 15 klejnotów + 55 kryształów.

Tyle płacimy za jednostkę bardzo przeciętną...

Sauron - 2009-04-10 10:43:16

Odporność złotego na poziomy 1-4 to porażka. Jak jest na 4 poziomy odporny, to nie mógł na 5? Ciągle można mu zaszkodzić np. implozją, armagedonem, doliczyć do tego ogromne koszta budowy, ilość zużytych kryształów można porównać tylko z Twierdzą, ale cyklopów nie trzeba budować, żeby mieć behemoty. Otrzymamy jednostkę niewartą swojej ceny.

Olórin - 2009-08-13 20:05:10

Ogólnie fajne miasto i dobrze nim się gra.Jak na mój gust smoki są ciut za drogie,pegazy to faktycznie porażka,po za tym mają tylko 1 łucznika.Za to pozostałe jednostki są już dużo lepsze np. centaur jest jedną z najlepszych jednostek na swoim poziomie,dużo zamieszania potrafią narobić enty i krasie(bardzo długo się trzymają)elfy stają się użyteczne dopiero po ulepszeniu.Bardzo dużym plusem jest jego samowystarczalność(fontanna i skarbiec).Według mnie mogli zamiast pegaza dać jakiegoś łucznika,albo przynajmniej zostawić centaurom łuki jak to było w Heroes 2.

Talscire - 2010-03-31 20:30:04

Takiego tematu jeszcze nie było, więc go zakładam. Jak pewnie zauważyliście, jest na tym forum tylko dwóch fanów Bastionu, ale dobrych graczy też nie brakuje. Więc zapraszam do wypowiadania się w tym temacie.

Bastion - Leśny zamek, zamieszkany przez różne, dobre, mitologiczne stworzenia. Centaury! Bardzo silne stworzenia, mają głowę człowieka i tułów konia. Krasnoludy! Małe, silne wypierdki, nie przydają się bardzo mocno w grze, ale fajnie wyglądają :P. Elfy! Mistrzowie łuka, płeć damska w filmach, jest nawet ładna (Heh), w Bastionie są kluczową jednostką. Pegazy! Pół konia, pół (???) ptaki, w grze nie mają dużej roli. Enty! Wielkie, żywe drzewa, argh, tu właśnie kora mi na łeb spadła. W grze pełnią rolę kloców, do zasłony strzelców. Jednorożce! Konie z złotym rogiem i białym tułowiem i głową. W grze są nawet przydatne. I smoki! Jedne z najsilniejszych mitologicznych stworzeń, w Bastionie są drogie i pełnią małą rolę.

Olórin - 2010-03-31 20:48:33

No to teraz ja ;)

Centaury-wg mnie najlepsza jednostka na pierwszym poziomie. Silna, szybka, użyteczna

Krasnolud- Silny, wytrzymały, ale niestety powolny. Ma wysoki przyrost i hp przez co jest groźny, ale do bitwy dociera w najlepszym przypadku w drugiej turze.Giną jako jedne z ostatnich.

Elfy-Są dość kruche, ale zadają największe dmg na poziomie. Zawsze były niebezpieczne. Stanowią trzon armii Bastiony, bez nich te miasto traci na znaczeniu w olbrzymim stopniu.

Pegazy-Szybkie, ale niestety wyjątkowo kruche, zwłaszcza jak na jednostkę walczącą w ręcz. Potrafią blokować i dobijać, a oprócz tego podnoszą koszt zaklęć przeciwnika.

Enty- To samo co krasnolud. Ich przyrost czyni ich niezwykle groźnymi, ale speed znacznie odbiera tej jednostce na przydatności. Giną jako jedne z ostatnich.

Jednorożec- Dość przeciętna jednostka, ale można powiedzieć, że jest dość dobrze wkomponowana w armie Bastionu. Są mocniejsi od niej, ale ma fajne skille ;)

Złoty Smok- Zielony jest najsłabszym smokiem w grze. Złoty jest dość użyteczny, ale ta jego odporność jest raczej wadą niż zaletą. Implozja jest dość droga i trzeba ją jeszcze mieć, ale i tak jest to niepotrzebne ryzyko


Budynki specjalne- Jedne z lepszych w grze. Gwarantują stabilną gospodarkę i swoistą samowystarczalność.

Gildia- Piąty poziom. Dominuje jak dla mnie ziemia, choć często trafia się magia wody. Rzadziej tak potrzebny speed.

Bohaterowie- Tylko Ivor i Mephala coś znaczą, reszta jest dość przeciętna.

Grall- Niestety dość dupny moim zdaniem.


To by było tyle ode mnie na temat mojego "ukochanego Bastionu" ;)

Elektra - 2010-04-06 12:56:19

No ogólnie to już Olórin napisał. Ja tylko streszczę całe swoje upodobanie do bastionu. Sądzę, że się dobrze bastionem gra (łatwo, bez paniki - dla mnie), bardzo dobre jednostki (Złoty Smok itd...), bohaterowie także (Mephala), grall trochę nędzny ale inne rzeczy to nadrabiają. Jednym słowem: Extra!

Talscire - 2010-04-06 19:44:12

Elektra, Złoty Smok nie jest taki świetny. Odporność - 1-4, a co to znaczy? To, że oberwie od czegoś mocnego, ale go nie wskrzesisz, po reszcie to w części się zgadzam.

GiBoN - 2010-04-06 20:10:44

Jest mocny, jest wolniejszy tylko od fenixa, archa i archdevila. Staty ma 2. na poziomie, hp też mocne, a implozje ciężko trafić, poza tym można go ożywić "ofiarą"...

Xeno - 2010-04-06 20:13:44

Ale ustępuje w walce hydrze, którą jest ciężko ubić. Jeśli jest odporny na czary, to powinien być na wszystkie. A jak ktoś ma złote smoki to na pewno nie problem o implozje.

GiBoN - 2010-04-06 20:18:30

Kto będzie specjalnie marnował turę i manę na implozje mając skuteczniejsze i tańsze czary pod ręką, na które de facto smok jest odporny?

Xeno - 2010-04-06 20:21:58

Czasami taka implozja po użyciu tanich czarów może przynieść korzyści.

GiBoN - 2010-04-06 20:34:50

Czasami, jest to sytuacja czysto teoretyczna i rzadka, sama jednostka pod każdym względem stoi na wysokim poziomie.

Xeno - 2010-04-06 20:40:33

Sama jednostka może i stoi, ale biorąc pod uwagę cenę siedliska, ilość potrzebnych budynków i sam koszt jednostki jej przydatność spada drastycznie.

Olórin - 2010-04-06 20:40:36

Implozja jest przydatna, ale z trafieniem jej jest różnie i nie zawsze opłaca się ją rzucać. Zresztą można użyć "ofiary" jak napisał GiBoN.

Złoty smok ma drugie staty na poziomie na spółkę z arcydiabłem. Jego wadą jest hp, oraz fakt, że w bastionie pełni raczej podobną rolę do feniksa w Wż. (daje ruch dość szybko). Ogólnie jest to jednostka dobra, ale pełni rolę bardziej pomocniczą, dlatego nie jest tak istotna. Dość drogo wychodzi niestety w kosztach, ale co zrobić. Budować trzeba, bo żadne miasto nie poradzi sobie bez 7 lvl w dalszym etapie gry.

W kwestii hydry to trzeba jej oddać, że żadna jednostka na 7 lvl nie daje takich możliwości jak ona. Jest też dość wytrzymała, choć to bardziej wynika z tego, że bohaterowie są tam mocno nastawieni na obronę niż z jej surowej siły.

Podsumowując Złoty smok świetny nie jest, ale jest jednostką użyteczną.

GiBoN - 2010-04-06 20:48:21

Właśnie jest i jaka do cholery cena? za wszystko wychodzi mniej więcej tyle co za czarnucha, a mniej od diabła, tytana, czy aniołka, sama cena stworzenia taka sama jak odpowiednika z podziemi, czyli nie jest źle. Jest bardzo mocna i przydatna, nie wiem, czemu ludzie brną w stereotypy i próbują oszukać matematykę...

Xeno - 2010-04-06 20:57:24

Stawiasz złotego na równi z czarnuchem? Aniołek ma cenę siedliska rozłożoną po wszystkich surowcach co nie jest problemem nazbierać, a ile potrzeba kryształu na złotego? Ten surowiec też jest potrzebny na pegazy chyba i też nie mało bo 10 chyba. Więc już czarnuch wypada lepiej, bo mniej siarki trzeba zbierając ze wszystkich budynków Lochu.

Olórin - 2010-04-06 21:00:31

No tylko nazbieranie tego kryształu, to nie ukrywajmy jest problem. Stereotyp wynika chyba z tego, że ludzie nie wiedzą jak grać tą jednostką (sam też średnio znajduje dla niej zastosowanie), ponieważ pełni raczej rolę wspomagającą, w przeciwieństwie do większości jednostek 7lvl (przynajmniej wg mnie)

GiBoN - 2010-04-06 21:58:32

Po pierwsze- uważam czarnucha za lepszego, bo jego wyższe hp kosztem statów daje wg. mnie lepszy efekt, ale są to jednostki z założenia podobnie , co do siarki i kryształów, to na oczka potrzeba 2 siarki, na lwy 10 i na up harpii 2, co razem daje 14. W bastionie potrzeba na pegazy 15, budynki wymagają tyle samo. Wciąż uważacie, że to duża różnica?

Co do przydatności, tutaj czarnuch też ma lepszą pozycję, bo leży w mieście typowo szturmowym, natomiast smoki nie pasują do miasta obronnego, jakim jest bastion. No, ale ze wsparciem pegazów, jednorogów i ewentualnie centków też mogą zrobić przyzwoity wjazd.

Olórin - 2010-04-07 19:31:37

No w sumie masz rację z tymi zasobami, ale jakoś zawsze trudniej mi było wybudować zielone smoki niż czerwone, nie wiem czemu, ale tak mam.

Z tymi statami jest o tyle ciekawie, że gdyby te jednostki miały obydwie całkowitą odp na magię to były by równe, bądź różnica byłaby minimalna. ;)

Złoty nie jest zły, ale tak jak GiBoN napisałeś on nie pasuje do miasta typowo obronnego

Xeno - 2010-04-07 19:41:14

Jak Tiamach pisał. Dużo obrony nie znaczy, że miasto jest obronne. Dzięki temu jednostki są wytrzymalsze, a krasnale i enty to jednostki przystosowane do obrony elfów. Centki, pegazy i smoki to jest niezły atak combo na blesie.

Złoty nie ma odporności na 5 lvl czarów i przez to odstaje od reszty jednostek.

Mathias - 2010-04-07 19:45:18

Takiego tematu jeszcze nie było

http://herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=115 - a tutaj to co? Zamykam, proszę pisać tam, posty z tego tematu zostaną wkrótce przekopiowane, o co proszę Olórina ;).

Olórin - 2010-04-08 19:39:52

Może i Bastion nie jest miastem obronnym, ale ja inaczej nie umiem nim grać. Zawsze lepiej się czuje, gdy się bronie, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. ;)

Bastion dobrze wypada z magią wody, a gdy się jeszcze do tego dołoży powietrze to już w ogóle jest zaje... znaczy się super ;)

Nie wiem tylko czemu Mephala zawsze dostaje ziemie jako pierwszą magie jaką wylosuje, przynajmniej u mnie. Ivor ma większe szanse na powietrze ;)

Xeno - 2010-04-08 19:44:40

Woda w bastionie to jest rzadkość. Powietrze i ziemia trafia się. Ja w bastionie lubię ziemie, bo slow na jednostki i elfy koszą, albo mam czas na zasłonięcie ich.

Olórin - 2010-04-08 19:50:42

Oj to czyli ja mam niesamowitego farta, bo żadko mi się zdarza, żebym nie trafił na minimum dwa zaklęcia z wody na 1 poziomie gildii (oczywiście użyteczne w bitwie). Slow nie powiem, bo się przydaje, ale ja jakoś pewniej się czuje, gdy mam speed w bastionie.

Jeśli chodzi ci o magię wody jako skill, to faktycznie jest z nią różnie, ale z reguły trafia się w możliwościach do wybory ;)

Xeno - 2010-04-08 19:59:18

Ja nawet nie wspomniałem o czarach. Czary zdarzają się często i dobrze, bo by było krucho, ale ziemia i tak najważniejsza.

GiBoN - 2010-04-09 09:15:17

Co do wody, w bastionie nie miałem z nią problemów nigdy, choć opierałem się głównie na ziemi. Problem to bastion ma z ogniem i to duży, szczerze mówiąc nie pamiętam, żebym miał m. ognia łowcą.

Olórin - 2010-04-09 18:48:53

Ja zawsze starałem się trafić w powietrze, choć jak jest ziemia to nie narzekam ;)

Co do ognia to nigdy jeszcze nie trafiłem go do wyboru, ale i tak jakoś z czarów tego kanonu magii używam tylko oślepienia, może czasami też innych, ale to się zdarza tak żadko, że tego nie pamiętam ;)

Xeno - 2010-04-09 20:16:46

Co do magii ognia to zabójczy czar na Loch i Bastion to blind. Wtedy jednostki już tylko szturchają, a nie biją hehe.

Lowcakur - 2010-04-09 20:33:47

Nie blind tylko curse :P wybaczam pomylke. A Bastion jest mocny, calkiem tani w rozbudowie, tylko pegazy i jednorozce stanowia minus bastionu.

Xeno - 2010-04-09 20:48:24

Pegazy dają inicjatywę, a jednorogi mają duże hp i niezłe staty, a jak skill wejdzie też może być ciekawie.

Lowcakur - 2010-04-09 21:27:08

Taa ale atak i staty pegazow to dnoooo. A jednorogow zbyt nie lubie, poniewaz nigdy mi sie nie przydaly w bitwie, wszystko rozgramialem drzewami i krasnalami :D

Xeno - 2010-04-09 21:47:27

Teraz to pojechałeś koleś. Albo się zgrywasz, albo naprawdę jesteś hardcor.

GiBoN - 2010-04-09 23:14:09

O.o' Niecodzienne podejście. Jednorogi mają słabiutkie staty, tylko od wiwern lepsze, ale za to hp dobre i dmg w miarę. Pegazy gówno dają w większości walk, ale na fb mogą chociaż strzelca przyblokować, to taka wiwerna 4. poziomu. Ogólnie to nie wiem z kim grałeś, skoro walkę prowadziłeś entami i krasnalami, ale jeśli z żywym graczem to albo walczyłeś z totalnym noobem, albo jesteś mistrzu :D...

Lowcakur - 2010-04-10 11:19:15

Nie bez kitu, mi kasy na jednorogi szkoda, zawsze robie armie mieszana i zamiast ich daje np. wazki, czarne smoki itp...

Xeno - 2010-04-10 11:56:34

A z skąd ty weźmiesz czarne smoki lub ważki na templacie jakimś? Armia jednolita jest najlepsza, chyba że mamy jednostki 7lvl lub mocne neutrale to się chapnie na singlu, bo w multi nie można.

Lowcakur - 2010-04-10 12:01:14

Nie mozna w multo laczyc armii? No pierwsze slysze...
EDIT: Tak Gibon jestem hardkorem  i bastionem walcze tak: drwale, drzewa, dwa oddzialy elfow ulepszonych, i jednostki latajace zz poza bastionu :D

Xeno - 2010-04-10 12:16:27

Czytałeś ty zasady zasady multi na forum? A swoją taktyką to zajedziesz do klęski mówiąc po prawdzie.  Elfy rozdzielone tracą na sile i jak możesz ich bronić? Enty i krasnale zostaną wyrżnięte i po tobie.

altaeir - 2010-04-10 12:25:17

Przecież można grac pedałownią i rozbudować loch do samoków i dobrać je do swojej armii. Tylko ciekaw jestem jak ty to zrobisz jak Shawn miał na M w 3tyg 3lvl, a Xeno 9...Tak samo z puszek można mieć wojsko.

Xeno - 2010-04-10 12:49:45

Chyba w regach masz, że nie możesz rozbudowywać innych miast, a wyjątek od tej zasady to balance.

altaeir - 2010-04-10 12:52:17

Nawet regulaminów nie znasz, chodzi ze nie możesz budować zamków tych samych typów miast, jak na jebusie trafisz 2 stragi możesz tylko swój budować, ale jak masz loch jak chcesz to se go buduj. Na balancie i pc2 można budować 2 te same zamki bo każdy ma je po 2...Ehh Xeno tyle grasz i takich rzeczy nie wiesz.

Lowcakur - 2010-04-10 13:39:51

No widzisz Xenio, nie znasz sie :D Wiedzialm ze w tym cos smierdzi. Apropo strzelookow,  to zle napisalem bo chodzilo mi o 2 oddzial strzelajacych istot np. złe oczy z lochu.

GiBoN - 2010-04-10 14:03:07

Tylko bez jednorogów nie ma smoków, a dążenie do budowania smoków w zdobytym lochu jest bardzo nieekonomiczne, czasochłonne i przeważnie wcześniej skończysz grę, więc jednorogi i tak musisz mieć, są tanie i mimo wszystko to stworzonka 6 lvl, których masz stały przyrost...

Lowcakur - 2010-04-10 14:43:54

Czy ja mowie, ze wogole nie kupuje jedno? Powiedzialem ze sa nieprzydatne dla mnie i jak mam okazje, to je wywalam i kupuje cis innego.
Czyli z jedno korzystam tylko na poczatku gry, a jak dojda lepsze stworzenia , to je wymieniam. Kapujesz?

GiBoN - 2010-04-10 20:13:57

Poza smokami raczej nie dojdą lepsze stworzenia, biorąc pod uwagę level jednostki i liczebność.

Olórin - 2010-04-10 20:35:02

Jakoś nie potrafię zrozumieć tego, że uważasz jednorożce za słabe. Dla mnie są całkiem porządną jednostką, która sporo potrafi zrobić. Jeśli  ją zastępuje to tylko 7lvl, albo jakimś w miarę mocnym strzelcem, bo inaczej są dla mnie zbyt użyteczne. Sporo wytrzymają i dość mocno przywalą a tego się od niej wymaga.

Grając na np "huzi na wikinga" zaczynam bastionem i potem lecę na miejsce, gdzie są zamki (hiszpania) i zbieram z tam tond jednostki(Archy i kusze i ewentualnie czempiony), ale rogi mam zawsze przy sobie.Rogów jest z reszta tyle, że nie ma je zbytnio za co wymieniać ;)

GiBoN - 2010-04-10 21:26:24

Same rogi szłu nie robią, są po prostu dobre, mniej więcej tak mocne, jak chimery, a ich stały napływ powoduje, że nawet jeśli je zamienisz to często po tygodniu, czy dwóch okazuje się, że zrobiłeś głupotę, no i po co zamieniać 6 lvl, skoro można niższy?...

Olórin - 2010-04-11 08:40:04

Już lepiej pegazy na coś wymienić ;)

Rogi są dobre i nie powiem, bo to jest wg mnie jedna z lepiej pomyślanych jednostek z Bastionie. Nie za silna, ale mimo to istotna w tym mieście.

Xeno - 2010-04-11 12:38:00

Rogi często się przydają stojąc przy elfie. Antymagia zawsze darmowa się przydaje. Gdyby nie hp i dmg jednoroga to by spadł znacznie w mojej klasyfikacji jednostek 6lvl.

Rufus42 - 2010-07-16 20:52:22

Jest bardzo bardzo fajny i dobry!

Kusznik - 2010-08-07 14:15:50

Bastion to mój ulubiony zamek, nie dlatego ze jest jakis specjalnie silny

1 szare elfy
2 złote smoki
3 uwielbiam grac tym miastem
4 bastion rulez!!

Przykładowa walka

KOmp jakto komp zawsze najszybszą jednostka atakuje w moje biedne elfy, to jest sprawa dla krasnali i drzewców, smoki jednorozce centary robia tłok w środku a pegazy ( kazdy je lekcewazy hehehe) atakuja strzelajacych. Gdy w środku goereje walka nadchodzą ( a jagże )_ enty i krasnoludy, elfy sprzelaja pegazy spieprzająą i walka wygrana smile

Baron - 2012-05-12 23:25:31

Bardzo ladna koncepcja miasta taka tolkienowska . Znakomite z wygladu jednostki . Znakomite budynki . Generalnie fajne miasto.
Do mankamentow zaliczylbym niski poziom drzewcow . Powinne byc co najmniej na 6 poziomie a jednorozce na 5 . Poza tym statystyki pegazow powinny byc lepsze bo praktycznie ta jednostka nie walczy a jak walczy szybko pada . Poza tym smoki powinny byc odporne ma magie calkowicie bo tak jest nielogicznie . Po tych poprawkach wlasciwie jest idealnie !

Xeno - 2012-05-12 23:44:31

Chcesz mieć mniej entów, bo ja nie. Pegazy to tylko straszaki i podnoszą koszty czarów przeciwnika no i są szybkie.
Chcesz wyeliminować te mankamenty... nie da się, tylko da je się zatrzeć swoją grą.

GiBoN - 2012-05-13 00:34:46

I dalej pytam po co idealne miasto? Mi akurat pasuje wysoka pozycja jednorożców.

Xeno - 2012-05-13 00:37:21

Pedałownia to proste i miasto i dlatego jest lubiane.

GiBoN - 2012-05-13 00:40:37

Proste, ale za razem klimatyczne :)

Xeno - 2012-05-13 00:43:33

Jak ktoś lubi klimat "pedałowania".

Sauron - 2012-05-13 00:46:20

Racja, po co ideały? Ideałów nie ma, a balans musi być. ;) Enty są wytrzymałe i mocne, ale mają niską szybkość, stąd na 6 lvl nie zasługują (mają też zbyt mało życia na ten poziom, choć jak na 5 lvl to mają sporo + duża obrona). Złoty smok za nieco lepsze statystyki od czarnego płaci cenę: ma 50 HP mniej i nie ma pełnej odporności na magię. Mówiąc szczerze, w praktyce tyle wystarczy, a na implozję trzeba najpierw trafić by jej użyć a bez wysokiej mocy i tak wiele nie poszalejesz. :p Lepiej ciśnij łańcuch piorunów na elfy, a same smoki nie dadzą rady wszystkim (oczywiście tutaj również trzeba mieć sporo mocy).

Xeno - 2012-05-13 00:49:47

Szybka eliminacja elfów lub ich blok i praktycznie jest po grze.

GiBoN - 2012-05-13 00:56:18

Bardzo lubię przyrodę, może stąd lubię ten klimat. Elfy to trzon armii, ale nie należy bagatelizować reszty, bo wbrew pozorom to enty i krasnale zostają ostatni i nieraz ratują tyłek...

Xeno - 2012-05-13 00:57:34

One ratuję tyłek jak są elfy, które można zasłonić i tylko magią i strzałami można się do nich dobrać, tak to tylko wytrzymałe tanki.

GiBoN - 2012-05-13 00:59:30

Także na końcu walki, gdzie armie są wymęczone ich rezerwa hp i duży przyrost potrafi dać o sobie znać...

Xeno - 2012-05-13 01:02:18

Wtedy to już też zależy kto zachował więcej many na ofensywne czary^^.

GiBoN - 2012-05-13 01:05:21

szczególnie przy krasnalach... :p

Baron - 2012-08-01 13:06:38

Oczywiscie miasta powinny byc zbalansowane aby gra byla ciekawa . Jednostki typu zombie sa bez sensu bo ich sie nie kupuje . Podobnie drzewce powinny byc ciut szybsze a pegazy mocniejsze . Szczegolnie pegazy bo nimi sie praktycznie walczy raz i juz ich brakuje ... Po prostu to sa bledy i wady gry ktore trzeba korygowac .

Xeno - 2012-08-02 11:15:25

WTF? Zombi są jak krasnale tylko trochę słabsze.
W bastionie masz dwa powolne tanki, więc dla balansu dali szybką, ale słabą jednostkę...

Tak mi się wydaje, że Baron chyba pograł sobie w H6 i teraz marzy mu się sprowadzenie wszystkich jednostek w h3 do jednej płaszczyzny co czyniłoby grę różnymi zamkami nudną i liczyłby się tylko wygląd.

Sauron - 2012-08-02 17:56:55

No z zombi to się nie biega po mapie, ale jak ma być jakaś bitwa to się ich zabiera, gdyż w międzyczasie ich liczba znacznie urosła, świetni do zasłony, wytrzymują sporo. Problemem jest niska szybkość i to w sumie tyle, niczego więcej im nie brakuje.

Do tematu jednak. Z entów nie ma co się śmiać, bo one wytrwale przetrzymują wszystko co w nich uderzy, lub sami uderzyli. Jedyne co można zrobić to:
1. Rzucić na nich wszystko, a reszta armii wroga pozostaje wolna? Źle.
2. Omijać ich na polu walki? Kręcą się wokół elfa, w tym rejonie bywa tłoczno. Też źle.
3. Wystrzelać ich na odległość? Zanim ich się wystrzela to trochę czasu zejdzie, lepiej zmiękczyć elfy.

Poza tym pegazy to takie jednostki, że szybko padają, ale można nimi wszędzie fruwać. Poza tym, jeżeli Bastion nie będzie miał smoków, to pegazy są od tego by zapewnić pierwszy ruch, to ważne kiedy ma się dwa takie kloce jak krasnoludy i enty. Do tego pegazy można wybudować dość szybko, ale wymagają mnóstwo kryształów.

Wyciągam zatem wniosek, że wszystko w tym mieście (jak i w pozostałych) zostało dokładnie przemyślane. Widać tutaj było specyficzną koncepcję, taki pomysł na miasto odmienne a jednak zrównoważone. To jest właśnie piękne w tej grze.

Wszyscy chcielibyśmy, by jakieś jednostki byłyby lepsze. Kto by nie chciał? Ktoś chciałby wytrzymalszych wilczych rycerzy, inny szybkich zombi, a inny tańszych tytanów. :p

Kramer - 2012-08-04 15:17:25

Dosyć lubię bastion, jednak szlak mnie trafia, kiedy w walce nie zdążę zablokować elfów, bez nich to miasto to zero. Wystarczy, że wróg podleci kimś szybkim, załatwi strzelca i już musimy podjąć drastyczną decyzję- zaatakować. Pytanie brzmi: czym? Krasnalami, entami? Toż to kloce. Pegazami, centaurami? To z kolei delikatne jednostki, nawet centki w walce nie spiszą się tak dobrze- to tylko 1 poziom. Smoki i jednorogi? Przeciętna siła, wróg łatwo sobie z nimi poradzi.

GiBoN - 2012-08-05 03:25:08

Licz na mass haste :D

Baron - 2012-08-07 18:19:44

Nie chodzi o to aby jednostki byly jednakowe ale aby mialy zbalansowane statystyki aby kazda byla potrzebna i aby kazda mozna bylo powalczyc . Wtedy gra jest CIEKAWSZA a nie nudniejsza . Drzewce albo powinny byc ciut szybsze albo inne jednostki mocniejsze . Troche zdrowia pegazom i punkt szybkosci drzewcom i bylaby rewelacja !

GiBoN - 2012-08-07 22:05:04

Gdyby mama miała jaja to byłaby ojcem... a nie ma zbalansowania? Bastion ma czym walczyć, drzewce nie mają być sprinterami, tylko strażnikami, nawet ich skill jest charakterystyczny...

Kramer - 2012-08-07 23:49:43

Gdyby wszystkie jednostki były dobre, żadna dobra by nie była ;]

Co nie zmienia faktu, że bastion na S- kach jest nie do upilnowania. Na tych mapkach zdecydowanie góruje nad całą resztą. Generalnie im większa mapka, tym jest wg. mnie gorszy.

Xeno - 2012-08-08 10:59:42

Cytką, Lochem z setką trogli i nawet fortecą cię zjem na S.

GiBoN - 2012-08-08 15:09:48

Twierdzą i WŻ też da radę na S :)

Xeno - 2012-08-08 15:19:49

Teoretycznie ma dobry start WŻ, ale w fb na S nie dasz rady rusałkami.

Olórin - 2012-08-08 21:18:30

Każdym miastem można sobie w miarę poradzić na dobrą sprawę. Zmienia się tylko poziom trudności wraz ze zmianą miasta :)

A co do samego miasta to nie napiszę nic, bo nie będzie to nic nowego. Powiem tylko tyle, że Ufretin albo Thorgrim to potęga :D

GiBoN - 2012-08-09 00:48:19

Nawet na XL rusałki nie dadzą rady, ale bardzo pomagają  w szybkim expie i szeroko rozumianej eksploracji, a to już ma znaczenie.

Olórin - 2012-08-09 17:07:46

Rusałki to taka jednostka, która jest idealna na szybki wjazd i do eksploatacji mapy. Zresztą ma to do siebie, że na dobrą sprawę pada jako pierwsza, bo jest najsłabsza i najłatwiej ją położyć, więc jest w stanie dać choć chwilę czasu pozostałym jednostką.
Centaur spełnia podobną rolę co rusałka z tym, że jest jakby "wypośrodkowaniem" pomiędzy halabardnikiem, a rusałką, choć wiadomo 1 lvl szału zbyt wiele nigdy nie zrobi :)
A co do samego bastionu. Główną zaletą tego miasta niezależnie od tego na jakiej mapie się gra jest to, że jest tanie i po pewnym czasie samowystarczalne finansowo (niekiedy robi nawet na inne miasta). Jednostki w pojedynkę nie są jakieś zabójcze, ale po za pegazem nie ma tam jednostek, które z góry spisane są na straty przy porównywaniu do jednostek innych miast :)

Kramer - 2012-08-10 00:11:59

Rusałki padają od byle czego, jeden bąk hydry, goga bądź lisza i pół oddziału leży ;D

Centaury są prawie jak rusałki, brakuje tylko odbierania kontry, no ale po co, skoro w 90% przypadków cel leży po ciosie. Mowa tu oczywiście o neutralach, w FB centki coś tam skubną, ale szału nie robią.

Xeno - 2012-08-10 12:18:52

Kramer jak zwykle koloryzujesz...
W większości walk trzeba centami przyłożyć przynajmniej dwa razy, kontrę ściągamy pojedynczymi. Centki są silne i mobilne, ale bez przesady.

Baron - 2012-08-10 20:11:11

Centaury to druga po pikinierach jednostka 1 poziomu . Wcale tak szybko nie pada a jak jeszcze masz jakies siedliska obok zamku ! A jeszcze moze ze dwa siedliska . To sie robi mocna jednostka . Bojowa do koszenia . Nie tylko na odstrzal z kontry .

Xeno - 2012-08-10 20:40:28

Każda jednostka 1 poziomu w FB to już tylko mięso armatnia i każda jednostka z siedliskiem obok zamku jest silniejsza, bo wiadomo czym więcej jednostek tym lepiej.

Kramer - 2012-08-10 22:54:30

Kiedy naprawdę duet elf+ centaur sprawia, że ten drugi tylko dobija. Nigdy nie grałem z Tobą w hirka, nie wiem czy byś rozwalił mi bastion. Wiem za to, że gdyby walczyło dwóch graczy o jednakowych zdolnościach, to ten z bastionem miałby z górki, drugi pod górkę.

Xeno - 2012-08-10 22:58:19

Mówisz tak jakby zamek decydował o tym kto wygra jak poziom graczy jest wyrównany

Kramer - 2012-08-10 23:01:28

Ależ oczywiście, że tak. Na małych mapkach lepiej poradziłby sobie bastion, na większych np. cytka.

Xeno - 2012-08-10 23:08:45

Ja mapy S i M gram również cytką i twierdzenie że tylko na duże mapy jest błędne.

Kramer - 2012-08-10 23:12:16

Bastion wygra z cytką na S, z M to już raczej cytka.

Xeno - 2012-08-11 07:30:10

Kramer chcesz to prawdzić?

GiBoN - 2012-08-11 10:24:19

Ja tam nie widzę przewagi Bastionu na S. Cytka ma niezły exp jak trafi się dużo lizaków i na start + wiwki 1 dnia to gra się- zapewniam, przyjemnie. Tutaj też całkiem znośny może okazać się Bron. Miasto jest tanie i szybko się buduje, nie potrzebuje tylu zasobów co Bastion więc skąd ta przewaga na S? Bo masz elfy i centki?

Xeno - 2012-08-11 12:00:25

Na S to tylko bron.

Olórin - 2012-08-11 20:44:41

Kramer rozbudowa cytki na mniejszych mapach wbrew pozorom nie idzie wcale topornie. Po za zapotrzebowaniem na drewno (chyba nawet większe niż w bastionie) nie ma tam jakichś szczególnych wymagań :)

Bastion da się szybko rozbudować ( poziomy 1-6 +zamek w 1 tyg) tak jak większość miast, ale prawdziwa siła tego miasta pojawia się dopiero później, kiedy zaczyna być samowystarczalne i straty kopalni nie są wcale szkodliwe. W kwestii samego starcia to akurat cytadeli nigdy nie postawiłbym na przegranej pozycji w żadnym starciu. Jednostki nie są jakieś najgorsze i mają bardzo dużo bądź co bądź użytecznych skilli.

Dla mnie Bastion zawsze będzie faworytem, ale akurat cytadeli lekceważyć nie można :)

Sauron - 2012-08-12 11:29:49

Najwięcej drewna trzeba wyłożyć na wiwerny i ich ulepszenie, sporo wymagają też gnolle i ich ulepszenie (przy czym siedlisko jest zwykle na starcie, więc już oszczędzamy). Gorgony są drogą inwestycją, bo potrzebny jest też magazyn zasobów do postawienia ulepszenia. Warto się wtedy zastanowić z jakim przeciwnikiem walczymy, bo płacimy głównie za zabójcze spojrzenie które przeciw nieumarłym czy żywiołakom jest nieskuteczne.

Xeno - 2012-08-12 12:37:49

Ulepszenia to się robi jak jest czas.

Kramer - 2012-08-16 00:12:33

Ulepszenie takich elfów to nawet na S podstawa! Nie wyobrażam sobie nie mieć ich w finałowej bitwie ;)

Xeno - 2013-09-01 09:50:08

Elfy to podstawa bastionu, wystarczy, że zmasakrują ci połowę stanu w 2 pierwszych turach i okazuje się, że nie ma czym walczyć.

Mathias - 2013-09-19 13:47:15

Gorzej, jak zostaną wcześniej skoszone, o co nie trudno przy niskim HP. Na szczęście w Bastionie mamy dużą obronność i szanse na płatnerstwo.