GiBoN - 2009-07-27 00:00:34

Dziwna jednostka, niby słaba, ale jest świetnym wsparciem dla lochu, jest szybka, lata, paraliżuje, atak przyzwoity, wypowiadajcie się- co o niej sądzicie?

Eleazar - 2009-07-27 12:42:40

Słaba to ona na pewno nie jest ^^
Mi w walkach bardzo pomaga, a gdy uzbiera się ich... kilka dziesiątek to naprawdę potęga.
Z tym, że paraliżuje jeszcze większy plus. Lata - może omijać przeszkody, co jest kolejnym plusem.

Mathias - 2009-07-27 15:32:03

Jest słaba, Hirador. W statach Czempionowi, Nadze, Jednorogowi i czy Rycerzowi do pięt nie dorasta. Jednak zawrotna szybkość + paraliż czynią z niej duże wsparcie dla Lochu. Dzięki temu możemy wyeliminować strzelooki przeciwnika już na samym początku. No i zwiększa ona naszą inicjatywę.

Eleazar - 2009-07-28 12:19:45

Wiem, że w statach jest słaba. Ale to, że (niby) jest słaba mi nie robi żadnej różnicy. Bardzo pomaga mi paraliżować wroga. A jak już da się jej przyspieszenie... Zasuwa aż miło ^^
Lata, lata. Bodajże może przelatywać przez mury...? Nie mam pewności. Dawno nie grałem. Ale jeśli tak, to kolejna przydatna zdolność.

Sauron - 2009-07-28 12:40:37

Wszystko, co lata przechodzi przez mury. No ogólnie każda jednostka się przydaje. W ostateczności na mięso armatnie xD

Rozbójnik - 2009-07-28 15:20:33

Chimera przydaje się, jak ktoś przyfarci z praliżem to nawet bardzo, ale nie ukrywajmy, w porównaniu do rogów, koników, nag, ifrytów czy psycholi jest po prostu słabsza i tyle.

Cohen - 2009-07-29 13:32:44

Paraliż jest lepszy od umiejętności drzewców, które same muszą zostać. Dlatego stanowią silny oddział do ataku na miasto. Zawsze staram się je wytępić na początek lub chociaż spowolnić i ostrzelać. Może nie jest najsilniejsza, ale kłopotliwa - jeśli umiejetności (chimery) zadziałają.

Xeno - 2009-07-29 14:07:06

Właśnie tutaj ent sprawdza się lepiej, ponieważ zawsze zakorzenia. Oczywiście musi stać w miejscu,a le od tego ma wysokie HP, niezłe dmg i dobrą obronę. Komp oczywiście jest tak głupi, że robi zmasowany atak na enta co przyskrzynia 2 jednostki podczas 1 tury. Chimera oczywiście brzydka jak noc. Statami nie powala jak i wiwerna. Jej plusy to to, że lata i paraliżuje.

GiBoN - 2009-07-29 14:20:18

Ent ma raczej małe dmg jak na 5 poziom, bodajże 10-14, przy ataku 10(mogę się mylić), co jest stosunkowo niewielkie, wyższe chyba tylko od magmy i kapłana... paraliż jest skuteczniejszy od tego "drzewcowego", ale wyłazi średnio raz na 5 ataków, sądzę, że bardziej powinno się go porównywać z zamienianiem w kamień bazyla i meduzy.

Xeno - 2009-07-29 14:29:40

Ja bym nie powiedział, że skuteczniejsze od drzewcowego, bo ent może sporo usidlić jak ktoś niepoprawnie zrobi ruch, a chimera może podczas walki nawet raz nie sparaliżować.

Moandor - 2009-07-29 18:07:30

Przyzwoita jednostka. Nie gadać mi tu o statach, bo nie tylko one świadczą o jednostce, w przypadku chimer ich świetna szybkość i ładny paraliż decydują, że ta jednostka naprawdę jest podziemnemu miastu bardzo potrzebna. Potrafi też latać, co jeszcze poprawia jej osiągi. Szczerze mówiąc wolę mieć w armii chimerę, niż czempiona - ona lata, jest szybsza i może sparaliżować, czego koń nie potrafi. Loch dzięki chimerom bardzo często zaczyna walki (nie zacznie nigdy tylko z Cytadelą i Inferno, dopóki nie ma 7 poziomów), a jeśli pojawi się smok, to właśnie chimera jest jego najcenniejszym wsparciem. W ogóle porównywanie tak wszechstronnej jednostki do daremnego drzewca jest dla mnie śmieszne, po co z tego, że drzewo zaplącze, jak do tego albo musi być przyspieszone, albo musi zostać zaatakowane - bo zanim to się gdzieś doczłapie, to się walka skończy...

GiBoN - 2009-07-29 20:21:17

Paraliż jest skuteczniejszy, tyle, że rzadszy, czemu skuteczniejszy? Chimera nie musi stać przy wrogu, wróg jej nie odda i jeszcze zabiera mu hp i unieruchamia na 3 tury, co w przypadku sparaliżowania kluczowych/kluczowego oddziału wroga, jeśli ten jest trochę silniejszy niż my potrafi sprawić, że przejmiemy inicjatywę.

Moandor - 2009-07-29 22:34:00

Poza tym jak drzewo opląta, to już nigdzie nie może łazić. W ogóle jak można porównywać paraliż (zgadzam się z postem powyżej, że jedyną jego "wadą" jest niepewne wejście na wroga), którym dysponuje wysoce użyteczna jednostka, jaką jest z chimera z oplątywaniem, które może i wejdzie zawsze, ale i drzewo musi stać i wróg, dodając do tego wszystkiego "prędkość światła" u kompletnie nieprzydatnego drzewa. Raz że chimera jest o niebo lepsza od drzewa, dwa że paraliż jest lepszy od oplątywania. I jeszcze jeden aspekt - oplątany przez drzewo wróg wcale nie jest sparaliżowany i jak drzewo oplącze np. takiego behemota, to będzie i tak zatłuczone na miazgę, mimo tego, że misiak będzie oplątany.

GiBoN - 2009-07-29 23:46:12

Ja nie chcę porównywać ich, nie ze względu na to, iż chimera jest przydatniejsza, jak to ująłeś, tylko o to, że te 2 skille się od siebie bardzo różnią, a zamienianie w kamień, czy zatrucie w działaniu są dość podobne do paraliżu.

altaeir - 2009-07-30 12:25:03

Nom jeżeli drzewko oplącze beha, to zatrzyma go na chwilę. Czyli spełni dokładnie swoje zadanie, żeby elfy mogły strzelić z pełnej strzały. Zakładając nawet przyrost z jednego trampka, drzewka wytrzymają co najmniej jeden atak trampka. O ile to nie jest fix, poważnymi przeciwnikami będą wilczki, ptaki i gobliny, reszta będzie w śladowych ilościach. A tak się składa, że jeśli trampek wygra bitwę to zazwyczaj zostają enty i krasnale, Chimera jest o tyle dobra, że łatwo dostać jej siedlisko, razem z taktyką władców daje możliwość blokowania strzelców. Dobrze sprawdza się w 2 tyg gry, gdy możemy oprzeć na niej grę. Jej skill nie jest super, bo może wejść podczas walki, ale nie musi. Tak więc nie powiedział bym, że jest to lepsza zdolność od tej enta, bo można to porównać do skilla bazyla, meduzy. A patrząc, na zwykła mapę, nie areny, lub długie gry, to większość zamków go przestrzeli, wiec chimery opłaca się szybko wytłuc, żeby przeciwnik nie miał inicjatywy.

marlock - 2009-07-31 11:49:27

Komentarze w stylu "chimera jest słaba, bo naga/ champ/ czarny rycerz/ jednorożec mają lepsze staty" mija się z celem, ona jest  w końcu latającą jednostka, coś kosztem czegoś, aż się niedobrze robi czytając coś takiego.

Idąc w tą stronę kurde można dojść do wniosku że kroczące jednostki są najlepsze. To ja życzę powodzenia przy zdobywaniu zamku.

Swoją drogą nie jest taka zła, a nawet dobra, choć mało hp i mało obrony czynią ja podatną na śmierć:/.

altaeir - 2009-07-31 11:54:45

Grajac z kompem rzeczywiście chimera może być dobra, bo przeleci za mur itd. Ale w necie nie da się zdobyć zamku, jeśli broni się nawet początkujący gracz i mądrze się rusza...

GiBoN - 2009-07-31 13:51:35

Nom to prawda, ogólnie chimera wypada dość słabo przy połowie swych odpowiedników, ale w połączeniu ze smokami i harpiami daje niezły szturm, zakładając, że jest to standardowa walka to minoski również do wolnych nie należą i pomogą. Chimery wcale wtedy tak szybko nie padają, bo z reguły ataki koncentrują się na kluczowych jednostkach, a paraliż również pomoże...

Viewer - 2009-11-21 10:44:40

Dla mnie Chimera jest dobrą jednostką. Nie mówię, że najlepszą, bo są na 6. poziomie lepsze, ale nie jest słaba! Oprócz Vyvy, która jest słabsza od Chimery, żadna jednostka 6 poziomu NIE lata, a więc tutaj duży plusik widzimy. Potem ten paraliż - lepszy niż u Enta, bo można dalej sobie latać po mapce i ewentualnie paraliżować resztę jednostek. Atak ma taki sam, jak Naga, a obronę (!!) lepszą. Jest to też szybka jednostka i jednak nieodzowna od armii Lochów.

PS. Teraz walcząc z Gryfami w ich Konserwatorium, poleciałem Chimerą do jednego oddziału [po 30 było], paraliż, morale, następny oddział - paraliż :)
Tak na dobrą sprawę to mi praktycznie zawsze w 1. ataku Mantikory wchodzi paraliż.

Crassus11 - 2009-11-21 13:31:21

Mi tak średnio co 2 lub 3 ataki. Chimera jest jednostką dobrą. Szybka i lata, no i oczywiście paraliż. To są cechy dobrej jednostki szturmowej. Tak jak powiedział Gibon 2 posty up.

Talscire - 2009-12-29 20:14:36

Ta jednostka nie jest ani za dobra, ani za słaba, jest po prostu przecięta. Jest szybka, lata, ma paraliż, który się nie zdarza tak rzadko. Art ma świetny, bardzo fajnie wygląda, szczególnie nieulepszona.

FeestQ - 2009-12-29 22:11:58

Chimera nie jest aż taka zła - mimo tego iż jej statystyki nie są na topie, to ma mocne strony - lata, a na dodatek może sparaliżować. Jednak cena tej jednostki na pewno nie jest jej mocną stroną.

Podsumowując - w liczbach to może dobrą jednostką nie jest, ale jej potencjał bitewny jest olbrzymi ;)

GiBoN - 2009-12-29 23:58:05

No atak i obronę ma ogólnie na dobrym poziomie, jedynie dmg i hp trochę niskie, cena samej jednostki - 1050 szt. zł.- to nie dużo, chyba tylko jednorożec jest tańszy, natomiast siedlisko...no z tym już gorzej, bo jest tańsze chyba tylko od siedliska czarnych rycerzy...

Viewer - 2009-12-30 12:35:41

Norger napisał:

Chimera nie jest aż taka zła - mimo tego iż jej statystyki nie są na topie, to ma mocne strony - lata, a na dodatek może sparaliżować. Jednak cena tej jednostki na pewno nie jest jej mocną stroną.

Podsumowując - w liczbach to może dobrą jednostką nie jest, ale jej potencjał bitewny jest olbrzymi ;)

Cena owszem, jest jej atutem, bo jest w dolnej części tabeli 'drogości' jednostek 6 poziomu :)

GiBoN - 2009-12-30 13:56:20

Viewer napisał:

Cena owszem, jest jej atutem, bo jest w dolnej części tabeli 'drogości' jednostek 6 poziomu :)

Zależy o  co Ci chodzi, sama Chimera jest dość tania, ale budynek należy do najdroższych, kosztuje mniej więcej tyle co czempion, drożsi są tylko cyklopi i upiorni rycerze, więc siedlisko jest zdecydowanie za drogie...

FeestQ - 2009-12-30 15:21:49

Chimera jako sama jednostka aż tak strasznie droga nie jest - no ale siedlisko nie jest już tanie. Taka sytuacja występuje w wielu przypadkach - jednostka tania, siedlisko drogie.

Viewer - 2009-12-30 17:58:01

GiBoN napisał:

Viewer napisał:

Cena owszem, jest jej atutem, bo jest w dolnej części tabeli 'drogości' jednostek 6 poziomu :)

Zalezy o  co Ci chodzi,sama Chimera jest dosc tania,ale budynek nalezy do najdrozszych,kosztuje mniej wiecej tyle co czempion,drozsi sa tylko cyklopi i upiorni rycerze,wiec siedlisko jest zdecydowanie za drogie...

Ale np. do budynku Czempa potrzeba Stajni, która nam pożera 20 drewna [wbrew pozorom, na biednych mapach to jest pokaźna suma]. Poza tym.. Siedlisko drogie, ale poprzez niską (proporcjonalnie) cenę jednostek po pewnym czasie się nam to zwróci [ktoś kupił siedlisko za (NA przykłAD). 4k, my Chimery za 5k, ale Chimera jest o 50szt. złota tańsza od tamtego, przyrost to 4, więc tygodniowo wydajemy na Chimerę 200 złota mniej, niż tamten na innego potwora 6 lvlu, tak więc po 5 tygodniach koszty są takie same - rywal zapłaci o 1k więcej po 5 tygodniach za wykup sowich jednostek 6 poziomu, niż my za wykup Chimery, tak więc luka się pokrywa, a z czasem nam to procentuje i jesteśmy do przodu]. Czy to jest zrozumiałe..?

GiBoN - 2009-12-30 18:50:17

Okej, dolicz do tego fakt, że Chimery kosztują sporo surki cennej, i że rzadko kiedy gra się dłużej niż 4 tygodnie, niektórzy robią wjazd nawet w drugim tygodniu, ponadto większosc jednostek 6 lvla o tańszych siedliskach,a droższym wykupie jest wartych swej ceny, nikt mi nie powie, że wydanie na np.Upiornego rycerza 1500 szt.zł. to za dużo...

Viewer - 2009-12-30 23:01:39

Nie mówimy tylko o grze multi na M ;)
Single na L trwają dłużej, niż miesiąc..

GiBoN - 2009-12-30 23:36:55

No owszem, ale mało jest jednostek niewartych swej ceny, trochę tańsza mogła by być skorpena, bo jest droższa nawet od upiornego rycerza, z drugiej strony to ona zadaje najwyższe dmg na poziomie, cyklop i wiwka powinny kosztować tyle co chimera, a poza tym wszystkie jednostki są warte swej ceny, lub tańsze niż powinny...

depek - 2009-12-31 00:04:30

Powiem tylko tyle: jak gram na singlu to chimera zawsze kosi mi moje jednostki strzelające, i to trochę boleśnie. To o czymś świadczy :)
A taki konik to często nie ma szans dojść, bo rzucę spowolnienie i po nim :P.

FeestQ - 2009-12-31 10:01:15

To chyba dobrze o niej świadczy, jak "kosi" ci jednostki. Jeżeli walczę z lochem, to zazwyczaj robi mi to czarny smok lub zaklęcie, które rzuca wrogi bohater (kiedyś rzucił implo na wysokie elfy, ale ja wskrzesiłem je, a wróg już nie miał many :P). A koniki, jak się tego spowolnienia nie rzuci to w drugiej turze powinny dojść. No i taki konik nie przeleci ci przez mur :lol: .

GiBoN - 2009-12-31 11:13:08

Z tym, że przeważnie to nie jest takie proste, bo wróg puszcza mass haste/slow, jak ma tylko okazje i wtedy koniki mogą ssać, oczywiście, jeżeli armia wroga jest silniejsza to nie ma co się pchać xD...

Sauron - 2009-12-31 13:29:49

Chimera jest średnia, chociaż paraliż i przyzwoite obrażenia się przydają. Siedlisko i cena jednostki z tego co pamiętam była jak na poziom wysoka.

Crassus11 - 2009-12-31 17:31:25

Cena jednostki jest dobra, tyle że siedlisko za drogie... i to grubo.

Xeno - 2010-01-01 11:08:50

Lochy to miasto drogie i nawet średnie jednostki mają wysoką cenę siedlisk. Chimera nie jest już całkiem ostatnia na swoim poziomie. Od 2 tygodnia bardzo się nam przydaje. Dzięki szybkości mamy możliwość szybkiego zablokowania strzelców. Nadaje też się do zwodzenia neutrali, by nie dobrały się nam do strzelców. Atak, obrona i dmg nie najgorsze tylko ma mało hp. Niby jednostka średnia, ale jednak nie mając jej w armii dość ciężko się gra. Może sparaliżować wroga, co jest bardzo denerwujące, świetnie nadaje się do dobijania jednostek wroga z "czekaj", bo jest szybka i prawie wszędzie doleci. Gdyby nie ta kosmiczna cena siedliska i możliwość postawienia jej np. w 3 dniu to była by sporym zagrożeniem od samego początku gry.

Mathias - 2010-05-18 22:59:08

Chimera niby jest słaba, ale nie do końca. Chociaż posiada słabe statystyki i raczej plasuje się w dolnych granicach poziomu szóstego, to jednak należy dostrzec jej plusy. Jest niesamowicie szybka, dzięki czemu można nią zablokować strzelooka zaraz, gdy zacznie się walka. Paraliżuje, przez co możemy czasem zablokować ważne strategicznie jednostki wroga. No i jest dobra na oblężenia :) - lata.

GiBoN - 2010-05-18 23:02:59

Staty ma dobre, niższe tylko od czarnego rycerza, i czempiona. Ma za to niskie dmg i hp.

Mathias - 2010-05-18 23:04:21

No właśnie, dmg i HP są najważniejsze. Atak i obrona rzadko kiedy uzupełniają luki w postaci słabych obrażeń lub małej liczby punktów życia.

GiBoN - 2010-05-18 23:21:32

nie prawda, dobry mix statów i skilli jest często lepszy. Taki arcydiabeł- najmniej życia na poziomie, dmg też, co dziwniejsze jest na 3. miejscu pod względem ceny własnej i na 2. pod względem ceny siedliska. Przecież to paranoja... otóż nie- bo w walce 1 vs 1 położy nawet smoka, i czarnego, i złotego. Przegrywa jedynie z niszczycielskim behemotem i archaniołem.

Mathias - 2010-05-18 23:26:15

Akurat wskazałeś najbardziej skrajny przykład, kiedy to jednostka posiada drastycznie mało HP, ale za to bardzo, bardzo dużo ataku i DMG. Tylko pamiętaj, że Arcydiabeł wygrywa głównie dzięki powstrzymywaniu kontry. Napisałem w poprzednim poście, że RZADKO atak i obrona uzupełniają luki w dmg i HP, ale nie NIGDY. Zdarzają wyjątki od tej zasady. Ale w przypadku Chimery brakuje tych dwóch najważniejszych skilli, a pozostałe nie do końca uzupełniają braki. Ale, jak już mówiłem, jednostka mimo to przydatna i w wielu momentach może zaskoczyć.

GiBoN - 2010-05-18 23:35:05

Dałem, by zobrazować, że staty dają potężnego kopa. To one są podstawą, no podam Ci przykład. Masz smoki, atakujesz neutrala, dajmy na to krasnala, smok ma bazowe dmg 40-50, ale nawet jeżeli nasz boh to ciota to i tak nasze faktyczne dmg będzie wynosić ok 90- 105, czyli ok. 2x większe. To staty są najważniejsze w mixie ze zdolnościami. Oczywiście, tutaj chodzi o proporcje. Chimera jest za mało wyważona, dlatego jest słaba. Ale dzięki skillowi, może położyć jednorożce bitewne, chociaż mają o 37,5% mniej hp i o ok 10 % mniejsze dmg...

Mathias - 2010-05-19 15:09:42

Zgadzam się z Tobą w sprawie Smoka. Jak już mówiłem, bywają przypadki, kiedy atak i deff dają tego przysłowiowego ,,kopa". Jednak w przypadku Chimery nie da się załatać tych luk. Jak mówiłeś, mało wyważona. No i racja z tym Jednorożcem - Chimera może zaskoczyć niejednego potwora potencjalnie silniejszego od niej.

GiBoN - 2010-05-19 18:02:14

Co nie zmienia faktu, że jest to jednostka dość słaba, służąca do dobijania wroga ;].

Mathias - 2010-05-19 18:31:14

No, wiem :). Po prostu chcę udowodnić, że nie jest ona całkowicie bezużyteczna ;). Wręcz przeciwnie.

GiBoN - 2010-05-19 19:17:55

Owszem, bo daje dungowi możliwość szybkiego przejmowania inicjatywy:).

Mathias - 2010-05-21 19:45:34

No dokładnie. Inicjatywa, blokowanie strzelooków, paraliżowanie - to główne plusy w ramach posiadania Chimery w swojej armii ;).

Talscire - 2010-05-21 20:04:23

Chimera według mnie cienka. Ale paraliż się często trafia.
Jest średnia.

Baron - 2012-07-26 19:25:52

Koncepcja jednostki jest znakomita niestety zbyt niskie statystyki . Trzeba by troche poprawic . Loch zreszta ma dobre jednostki . Chimera akurat jest najgorsza . Nawet troglodyci na poczatku przydaja sie bardziej niz chimera pozniej . Nie mowiac o harpiach .

Xeno - 2012-07-26 20:57:18

Chimerki są dobre do zwabiania neutrali no i ten ich paraliż, dość często wchodzi, więc cienkie staty można wybaczyć.

GiBoN - 2012-07-29 17:53:21

same staty ma dobre, jedyny problem to dmg i hp...

lukasis77 - 2013-05-14 20:38:54

dla mnie chimera ,moze nie jest super silna jednostka,ale przeciez zauwazcie ze loch ma dwie jednostki strzeleckie to taka chimera czar przyspieszenia i na lucznikow ,a smok wtedy na wybitniejszego przeciwnika ja zawsze podziwialem z wygladu chimere dla mnie sa spoko

Markham - 2013-05-14 21:30:42

Mają duże pole ruchu. W sam raz dla ludzi grających ofensywnie. Mimo,że nie są zabójcze jak na swój poziom to wyglądają epicko:
http://www.iv.pl/images/83218158401138810417.png   
Rozwój tego stworka na,, przestrzeni wieków'' : http://heroes.vot.pl/wp-content/uploads … ticore.jpg  .

Mathias - 2013-05-14 22:22:49

Chimera jest dobra do taktyk podjazdowych, niekoniecznie nawet dla osób grających ofensywnie. Poza tym jest dobra do czyszczenia strzelców, a ponadto można spróbować nią sparaliżować strategiczne jednostki wroga.

Xeno - 2013-05-15 08:55:57

Życzę powodzenia tym, którzy spróbują nią wyjechać do przodu i blokować strzelców bez wsparcia innych jednostek. Może dwie tury wytrzyma.
Jednostka gorsza na swoim lvl, lecz ma spore zastosowania. Jak pisałem nadaje się do wabienia neutrali, zawsze coś tam pobije w końcu 6lvl no i liczymy na paraliż.

GiBoN - 2013-05-17 00:24:49

Potencjał ma, zastosowań wiele, ale wjazd naprzód tylko z mass haste i taktyką, wtedy ma wsparcie smoków(jeżeli są), minosów, harpie skubną, a trogle bronią naszych strzelców, w innym przypadku tracimy wartościową jednostkę w ekspresowym tempie...
PS. Wygląda epicko

Baron - 2013-05-18 15:18:39

Najlepiej niech gryzie jako druga po odebraniu kontry . A noz cos unieruchomi .

Sauron - 2013-05-18 17:07:16

Ja uważam, że chimera jest ok. Główną jej siłą jest szybkość i paraliż. Mimo swych wad w stosunku do innych stworków z 6 lvl jest to wciąż dobra jednostka, bo na pewno jest lepsza niż pozostałe 5 poziomów (w większości przypadków). Generalnie to lata się ją tu i tam, skubie tu i tam, i modli się o paraliż. :p

Xeno - 2013-09-01 09:59:13

Jak nie ma smoczków to daje nam mobilność i może pierwszy ruch, czasami liczy się na farta. Można rozdzielić ją na sloty by kontrę ściągnąć, albo lepsza opcja, sparaliżować. Ale faktów się nie oszuka, to dno 6lvl.

Mathias - 2013-09-19 21:22:51

Są słabe, fakt. Ale czy takie zupełne dno? Polemizowałbym. Jednak mimo wszystko wspominane tutaj zastosowanie trochę ją winduje, gdzieś w okolice środka poziomu.